3 kilométeres sétálóutca a Belvárosban. Az autók a föld alá szorulnak?

2009.04.07. 17:05
67 hozzászólás

 

A Belváros új főutcája projektről már linkeltünk pár cikket innen-onnan, de elég érdekes a projekt ahhoz, hogy egy posztban mi is foglalkozzunk vele. A kerület honlapjáról sajnos elérhetetlen, rendkívül hülye domainnevű, ám egyetlen hivatalos belvarosujfoutcaja.hu oldal tartalmazza a legtöbb (bár korántsem túl sok) tudnivalót a témában. (Igaz még mindig jobb, mint a többször linkelt Belváros-Lipótváros Városfejlesztő Kft. honlapja, mely jelszó nélkül jelenleg elérhetetlen.) Nos a dolog lényege, hogy az egész V. kerületen keresztül végighaladna egy korzó - többé-kevésbé sétáló vagy csökkentett forgalmú zónák láncolataként. Bár a Szent István Bazilikától már most is eljuthatunk szinte végig sétálókon a kerület déli csücskébe (Erzsébet tér - Deák Ferenc utca - Vörösmarty tér - Váci utca - Fővám tér), ez többnyire ezzel az útvonallal párhuzamosan fut majd és nagyjából szép ívet követve.

Még pedig a Vígszínháztól a Kálvin térig nagyjából egy neuron alakját követve, érintve a Honvéd utcát, a Szabadság teret, az Október 6. utcát, az Erzsébet teret, a Bécsi és Petőfi Sándor utcákat, a Ferenciek terét és a Kecskeméti utcát az Egyetem térrel. Ha hozzá vesszük a Duna korzót (ami ugye persze lehetne jobb is), meg az oylan suttyomban sétálósodó részeket, mint a Dorottya utca (melyre hamarosan visszatérünk), már egész komoly sétálós övezet lesz a Belvárosban. Új burkolat, világítás és a járda-úttest szintkülönbségének éltüntetése várható. Persze lehet morogni, hogy mi lesz az autó-közlekedéssel, de ne feledjük, hogy nem volt olyan rég, amikor a déli Váci utcába be lehetett hajtani, a Gödör helyén meg parkoló volt. Hiányzik valakinek? Ugye hogy nem.

A projekt nem domborítja ki, de mindez persze egy mélygarázshálózat-bővítéssel párhuzamosan zajlik majd. A legelőrehaladottabb Kossuth téri projekt, de tervek szerint a Március 15-e tér, József Nádor tér alatt, a Bástya utcában és a Nagycsarnok alatt is autók parkolnak majd, de felmerült a Belgrád rakpart és a Roosevelt tér is helyszínként. A közlekedés javát a 15-ös busz végzi majd, melyet a tervek szerint kisebbre cserélnek.