A világkiállításon a pavilonoknál csak az országszlogenek nevetségesebbek

2014.06.05. 12:49

 

Expo2015Milan.jpgKép:wikipedia.org

A napokban a magyar pavilonon csámcsognak profi építészek és laikusok, újságírók, bloggerek, kommentelők és olvasók. Többnyire szörnyülködnek, hogy: "Úristen ,de ronda!"

A Világkiállítások több mint másfél évszázados történelme során gyanítom nem először. A Világkiállítás és a nemzeti pavilonok egy kicsit olyan, hatalmas körítéssel övezett, ám nesze semmi, fogd meg jól-műfaj, mint a könnyűzenében az Eurovízió.


A nemzeti pavilonoknál talán csak az országok szlogenjei az erőltetettebbek. Egyetlen mondatba próbálnak valami szellemeset belesűríteni és az embernek az a benyomása, hogy szinte minden esetben egy bürokrata, egy marketinges, meg egy PR-GR-os vitte a prímet a brainstormingon.


Egyik szemünk sír, a másik pedig nevet, amint a gyakran diktatórikus, a saját kényuraik által fosztogatott természeti kincsű és/vagy polgárháborúkkal, természeti katasztrófákkal küszködő államok igyekeznek nagyon trendit vagy coelhosat mondani önmagukról, némiképp a fő témákhoz kötődve, ami a jövő évi világkiállításon az élelem és az energia. Íme a 2015-ös milánói Expo résztvevők közül néhány, a teljesség igénye nélkül. (Lefordítani nincs értelme, gugliangollal bárki boldogul.)

 


Democratic Republic of the Congo
Using Natural Resources Based on Their Potential


Guinea
Fruit and Legumes, an Engine for Socio-Economic Development and Poverty Reduction in Guinea


Haiti
From the Earth to the Plate, Let’s Share and Enrich our Heritage

Kazakhstan
The Land of Opportunities


Mauritania
Irrigated Culture under Palm Trees of the Arid Regions of the Desert and Dairy Foo


Senegal
Produce, Nourish and Protect: the Challenges of Food Security and Sustainable Development in Senegal

Serbia
Taste Food, Feel Life


China
Wisdom, Feeding back the Nature

Belarus
The Wheel of Life


Afghanistan
Eating for Longevity, Afghanistan Amazingly Real


Azerbaijan
Protection of Organic Food and Biodiversity for Future Generations


Rwanda
Coffee Journey to a Prosperous Land of a Thousand Hills


Cambodia
Rice Crop Grown on the Cambodian Land Rich in Cultural Heritage

Hazánk a Szentszék és Irán között szerepel:


Holy See
Not by Bread Alone. At the Lord's Table with all the Mankind


Hungary
From The Purest Sources


Iran
Food and Culture

Ugandáé tetszik a legjobban, mert ők egyszerűen nem adtak meg szlogent. Az Amerikai Egyesült Államok, mint a génmanipulált élelmiszerek Mekkája, pedig cinikusan őszintére vette az Expo szlogenjét, ami csupán ennyi: American Food 2.0

usa_1280x400.jpgFotó:Expo Milano 2015

A többi megnézhető az Expo honlapján, a tippért pedig köszönet Ádámnak.