Amikor még az Erzsébet téren is lehetett parkolni

Meg a Kossuth téren vagy épp a Vörösmartyn. Ezt szeretnénk visszakapni?

2016.02.01. 07:26
51 hozzászólás

Tarlós István budapesti főpolgármester eléggé felkavarta a kedélyeket decemberben, amikor "szélsőségesen tömegközlekedés-orientáltnak" nevezte a főváros közlekedését. Most újabb komoly lépés történt a hetvenes évek közlekedésszervezési módszerei felé: darabokra szedik a BKK-t.

Remek alkalom, hogy megnézzük, milyen is volt, amikor a főváros közlekedése még nem volt szélsőségesen tömegközlekedés-orientált, viszont nagyjából mindenhova el lehetett jutni autóval: a Váci úton keresztül a Vörösmarty térre és onnan az Erzsébetre, ahol épp úgy lehetett parkolni, mint mondjuk a Kossuth tér közepén.

Természetesen a galériát nézegetve számoljunk azzal, hogy

ma már jóval több az autó, mint amikor a képek készültek, vagyis nyugodtan felszorozhatjuk a fotókon látható kocsik számát,

ha ott ma is járhatnának, avagy parkolhatnának.

Persze mondhatni, hogy egy csomó kép már okafogyott, hiszen időközben mélygarázs épült a korabeli felszíni parkolók alá. Viszont, ha nem lett volna legalább ideig-óráig tudatosan visszaszorítva a belvárosi autósforgalom, akkor a mélygarázsok mellett bőven meghagyhatták volna a felszíni parkolókat is. Mindenki döntse el, hogy vajon megérné-e visszaforgatni a haladás kerekét a tömegközlekedésről és a két kerékről a négy kerékre?

Zárszóként még annyit, hogy nem vagyok autóellenes. Magam is autózom, de pláne a belvárosban igyekszem bicajjal, vagy gyalog kiváltani a kocsit. A gépkocsiknak kedvező fejlesztéseknek is bőven teret kellene adni Budapesten, csak éppen nem a bringás és a tömegközlekedési fejlesztések visszaszorításával.

Ilyen volt az autóközpontú Budapest. Ilyen lesz megint?

Közzétette: Urbanista – 2016. január 31.