Drasztikus gépjármű-korlátozás Madridban

2016.02.08. 12:00
Madrid.png
Grafika: twitter

A spanyol fővárosban mérték az EU legmagasabb nitrogén-dioxid-szintjét. Nem csupán tavaly, hanem zsinórban az elmúlt hat évben, szóval a légszennyezés visszaszorítására a városvezetés most drasztikus szigorításokat vezetett be a thelocal.es beszámolója szerint. Mivel a nitrogén-dioxid elsősorban a járművek üzemanyagának égésterméke, a gépjárműforgalom radikális visszaszorításáról döntöttek.

A nemrég életbe lépett új szabályozás a légyszennyezettség növekedésétől függően három kategóriát különböztet meg:

  • előzetes figyelmeztetés,
  • figyelmeztetés,
  • riadó.

A gyorsforgalmi, felvezető utakon is 70 km/h-re korlátozzák a legmagasabb megengedett sebességet. 

[A madridi közlekedési kultúráról annyit, hogy évekkel ezelőtt az járta be a világsajtót: a másik spanyolországi világváros, Barcelona egyik cégvezetője azért jár tömegközlekedéssel a fővárosban, mert az idős vállalati sofőrje nem hajlandó Madridban autót vezetni. - D.G.]

Amikor a legmagasabb szintet eléri a légszennyezettség,

a közellátáshoz elengedhetetlenül szükséges gépjárművek kivételével az összeset kitiltják a városközpontból.

A helyi lakosok egy nap türelmi időt kapnak arra, hogy alternatív közlekedési eszközre váltsanak. Mindez csupán ízelítő az új, madridi környezetvédelmi protokoll szerinti szigorításokból.

A korlátozásokról a lakosságot a helyi médiában, a közösségi hálókon, valamint a metró- és buszmegállók nagyképernyős információs tábláin tájékoztatják.

A városközpontban 3954 parkolóhelyet felszámolnak.

Más európai , súlyosan légszennyezett nagyvárosokban, mint például a németországi Stuttgartban is arra ösztönözték a lakosokat, hogy ne személyautóval közlekedjenek, míg Olaszországban, Milánóban és Rómában tavaly decemberben tiltották ki az utakról a személyautókat a szmogriadó alatt.

Rossz a levegő a belvárosban? Szüntessünk meg pár ezer parkolót! Legalábbis Madridban ezt csinálták

Közzétette: Urbanista – 2016. február 8.