Bezárhatják a Budapest Parkot

2017.05.21. 19:06 Módosítva: 2017.05.21. 22:25

Amikor tíz év után nagy tiltakozások ellenére, de bezárták a Zöld Pardont, azt ígérték, hogy közpark lesz a helyén országzászlóval. Végül csak parkoló lett belőle. Akkor ugye a szomszédokra és a környékbeli cégek panaszaira hivatkoztak, most a Budapest Parknál ilyen panaszok nincsenek, mégis vége lehet a bulinak. Mondjuk legalább közparkot sem ígér senki, rögtön parkoló lehet a helyen.

Nincsenek a dübörgés miatt elégedetlen szomszédok, hiszen a szomszédban csak egy OBI meg egy Tesco van, a Budapest Parkot mégis bezárhatják. A ferencvárosi önkormányzat szocialista képviselője ugyanis azon dolgozik, hogy Budapest egyik legnagyobb szabadtéri szórakozóhelye végre az lehessen, aminek egy modern világvárosban minden rozsdaövezeti zöldterületnek lennie kell: igen, parkoló.

A fiatalság rovására?

Pál Tibor szocialista önkormányzati képviselő már több beadványt is intézett a ferencvárosi polgármesternek, pedig a terület valójában fővárosi tulajdonban van. Ennek ellenére a ferencvárosi önkormányzat támogatta Pál Tibor javaslatát, dr. Bácskai János, a Fidesz–KDNP színeiben megválasztott polgármester a jegyzőkönyvek szerint már 2015. október 15-én azt mondta a javaslat vitáján az önkormányzati ülésen, hogy

Azon leszek, hogy minél előbb parkolási övezet legyen a Budapest Park területén, még ha ez a fiatalság rovására is lenne.

A beadvány így, fideszes önkormányzati támogatással eljutott a fővároshoz is, ahol azonban tavaly még azzal dobták vissza, hogy az olimpiai létesítmények fejlesztésével összehangolva a Budapest Park területen villamos-végállomásokat terveznek, ezért a P+R parkoló létesítése akkor éppen nem volt aktuális. Most, hogy a 2024-es olimpia álma oda, Pál Tibor újból érdeklődött a ferencvárosi polgármesternél, hogy miért nincs parkoló a területen, amikor a Budapest Park mindössze évente négy hónapig üzemel, amúgy meg konténerraktár csak.

A szocialista képviselő szerint viszont pont amikor a park zárva tart, tehát ősztől tavaszig nő meg az ingázó forgalom, ezért olyankor nagy szükség lenne a P+R parkolóra.

A probléma csak az, hogy egy P+R parkoló nem azt jelenti, hogy a színpad helyére beállnak a Szigetszentmiklósról reggelente munkába járó autósok. Hanem aszfaltot jelent, fizetőkapukat meg infrastruktúrát, ami a Budapest Park szerint nem fér meg a szórakozóhely már kiépített megoldásaival.

Lebetonozzák, majd feltörik?

Kérdésünkre a Budapest Parknál azt mondták: persze meg lehetne oldani, hogy minden évben lebetonozzák a táncteret, majd feltörjék, de a költségek miatt így már nem érné meg üzemeltetni a helyet, arról nem is beszélve, hogy a Budapest Parkban a tanítás kezdetén, szeptember elején még nagyban dübörögnek a koncertek. Ha idén a megnövekvő ingázó forgalomra hivatkozva be kellene zárni az első tanítás napi előtt, akkor az átalakítások miatt már augusztusban le kellene mondani az összes fellépést. Vagyis a Budapest leghosszabb fesztiváljaként hirdetett koncertsorozat közel két hónappal lenne rövidebb.

Pál Tibor terve amúgy azért is szokatlan, mert a környéken számos parkolóhely van, például a Nemzeti Színház előtti, közel 500 autó befogadására elegendő placc, arról nem is beszélve, hogy az OBI-n és a Tescón át a Lurdy Házig, tulajdonképpen a Budapest Park egy kilométeres körzetében szinte csak olyan helyek vannak, amelyek mellé parkolót is felhúztak. Ráadásul az is furcsa, hogy ideiglenes, évente csak pár hónapig üzemelő P+R parkolóból ez lenne az egyetlen a fővárosban.

A Budapest Park üzemeltetői azért sem értik a kialakult helyzetet, mert ugyan meglepő, de egyetlen panasz sem érkezett a környékbeli lakóktól vagy cégektől a zajszennyezés vagy a bulik más mellékhatásai miatt, pedig tavaly 340 ezer látogatója volt a park rendezvényeinek. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ugyan az önkormányzathoz hivatalos panasz nem érkezett, de azért olvasói levelek alapján tavaly is akadt pár tucat problémás lakó a távolabbi területekről, a panaszokat azonban a Budapest Park igyekezett kezelni.

Persze a fővárosi rendezési tervben már öt éve is parkolóként szerepelt a park területe, de az üzemeltetőknek még legalább két évig érvényes szerződésük van. Igaz azonban az is, hogy a szerződést a főváros törvényesen, két hónapos felmondási idővel bármikor felbonthatja.

Az, hogy akkor most lesz-e idén és jövőre Budapest Park, vagy a szervezőknek új hely után kell nézniük, ahol se ideges szomszédok, se parkolóhelyet kereső autósok nincsenek, csak a fővárosi önkormányzaton múlik.

Mi legyen a Budapest Parkkal?

Érdekel mi épül Budapesten? Kövesd az Urbanistát a Facebookon!