A celebek közt terjedő gyerek-örökbefogadási divat vitatható módszerei nem csak a közvéleményt foglalkoztatják: a téma már a kortárs képző- és iparművészetet is megihlette. Előbbi eredménye Kate Kreutz festménye, ami Szent Szűzként ábrázolja Angelina Jolie-t, valamint a madonnaként domborító Madonna színesbőrű kisdeddel, ikonként megfestve. Utóbbié a praktikus, és a gyermeknevelést is forradalmasító malawigyerek-táska.

Bár a hírességek az Angelina Jolie által divatba hozott szivárvány-családmodell óta csakis a minél egzotikusabb külsejű és lehetőleg nyomorgó árvákra buknak, Madonna malawi-i gyerekvásárlása még a celebvilágon belül is ellentmondásos véleményeket gerjesztett. Angelina Jolie - emlékszünk még, ő az, aki Namíbia kormányhivatalnokainak befolyásolására használta fel pénzét és hírnevét, hogy szülése idején ne zaklassa őt a média - azért bírálta az énekesnőt, amiért az a malawi-i kormányhivatalokkal szemben pénzét és hírnevét használta fel arra, hogy a rendezetlen jogi viszonyok ellenére magához vehesse a magának kinézett félárva kisfiút, David Bandát. Ozzy Osbourne szókimondó neje, Sharon nem tudta szó nélkül hagyni a celebritások közt terjedő egzotikusgyerek-import trendet: szerinte ez olyan, mint beugrani a boltba egy újabb Vuitton-táskáért.

Életreszóló darab

Ez ihlethette meg a Gallery of Absurd weboldal tulajdonosát, a fourteen művésznéven alkotó grafikuslányt, aki a Cracked Magazine pár hónappal ezelőtti felhívására megalkotta a malawigyerek-táskát és Madonnát . A lap cikkben dolgozta fel a celebritások közt terjedő, ellentmondásos megítélésű örökbefogadás-divat jelenségét, és pályázatot hirdettek, melyben illusztrációkat kértek a cikkhez. Így született meg - egyelőre csak rajzon - a Vuitton-táska színét és mintázatát hordozó, csatos-oldalzsebes, vállra akasztható malawi kisded, ami (aki?) valószínűleg jóval egyszerűbben kezelhető, mint a valódi, hiszen nem kell rászólni, hogy maradjon a helyén, elegendő felakasztani a ruhafogasra. A magazin ennek jegyében alkotta meg címlapját: a fotón Paris Hilton pózol, aki addig bulizott a kétgyermekes Britneyvel, míg nemrég azt nyilatkozta, maga is kedvet kapott a gyermeknevelésre. A hotelörökösnő a fotón egy vállra akaszható afrikai árvát visel, ami persze egyelőre csak photoshoppal érhető el, de számára talán valóban ez a maximálisan elképzelhető módja gyermekvállalásnak. A szivárvány-családmodell pedig azért volna fokozottan működőképes Hilton esetében, mert így különböző színű toalettjeihez mindig megfelelő színű gyereket viselhetne.

A megesett Szent Szűz

Fourteen másik pályaműve Madonnát ábrázolja a klasszikus madonna-ikongráfia szimbólumaival: feje körül glóriával, csecsemővel az ölében, aranykeretbe foglalva. A klasszikus szimbólumrendszertől eltérő elemek azonban, hogy a fehér bőrű istenanya a szőke fürtös Jézuska helyett barna bőrű kisdedet tart az ölében, az arany keretet negroid arcvonásokat hordozó fejek díszítik, a keresztény hitvilág szent asszonya pedig ruhájával színben harmonizáló piros kabbala-karkötőt visel. Isten balkézről való kisfia vidáman ficánkol savanyú arcú anyja ölében, nyilván azért, mert most már nem kell aggódnia amiatt, hogy az egyik legszegényebb afrikai országban született. Megnyugtató jövőképét az általa viselt miniatűr Versace-póló jelképezi, amivel, ha szerencséje van, ugyanúgy divatdiktátor lehet, mint Shiloh Nouvel Jolie-Pitt.

Fourteen művészetének kedvenc tárgyát képezik a celebritások, mint a köréjük és belőlük épült bulváripar teremtményei. Ezt a jelenséget - saját bevallása szerint - egyszerre találja rémítőnek és szórakoztatónak, de a lényeg, hogy napról napra kifogyhatatlan témát jelent neki. Aki hasonlóképp érez, és egy valódi 14 posztert szeretne a nappaliba, rendelhet is tőle. Hisz nincs is szebb, mint a csipsz, cigaretta és Kevin Federline miatt elzombisodottBritney, az ijesztően vicsorgó Charlie-angyal, Farrah Fawcett, vagy az emberi csontváz felépítése az anorexiás Nicole Ritchie-vel demonstrálva.