A GfK Hungária Piackutató Intézet által évente készített FashionScope Jelentés a hazai ruházati piacon végbemenő változásokat, trendeket összegzi az egyes szegmensek és az értékesítési csatornák szerint.
Kevesebbet veszünk, de az drágább
A tanulmány eredményeinek tanulsága szerint 2006-ban a teljes ruházati piac mennyiségben három százalékkal csökkent, értékben azonban ugyanekkora mértékben növekedett az előző évhez viszonyítva - tehát a kevesebb áruhoz nagyobb költés párosult.
Utcai árusoknál kevésbé, kínaiaknál inkább vásárolunk
Kismértékű elmozdulás tapasztalható a ruházati szaküzletek és áruházak irányába, míg csökkent az utcai árusok részesedése. A távol-keleti - így kínai, illetve koreai - üzletek részesedése továbbra is a piac közel negyedét teszi ki. Vagyis minden negyedik vásárló ilyen üzletben költi el a pénzét.
Dobogón a pólók és a felsők
A felsőruházati termékek piaca a háztartások által megvásárolt mennyiséget tekintve stabil, ám értékben 2006-ban az azt megelőző évhez viszonyítva mintegy négy százalékkal nőtt.
A megvásárolt áruk mennyiségét tekintve a piac legnagyobb, közel egyharmadát lefedő szegmensét a pólók és topok kategóriája képezi. A felsőruházati piac stabilitásához legnagyobb mértékben e kategória járult hozzá, melynek termékeiből a fogyasztók 2005-höz képest 4,3 százalékkal többet vásároltak.
Érdekes tény, hogy a magyarok közel minden negyedik pólót és body-t utcai árusoknál, minden ötödik darabot pedig távol-keleti üzletekben vásárolják. Ennek oka részben e termékek árfekvésében keresendő, hiszen e helyeken a piaci átlagár (1281 forint) alatt lehet hozzájutni.
A nadrág a második
A felsőruházati piacon a vásárolt mennyiség alapján második legnagyobb, az elköltött összegek alapján viszont legnagyobb szegmensét a nadrágok képezik.
A vizsgálatok eredményei szerint a háztartások által beszerzett nadrágok közel harmada (távol-keleti boltokból származik, mely csatornát további 22 százalékos piaci súllyal az utcai árusok követik.
A felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet végezte.