Szexista reklámmal támadt az egyik ékszergyártó karácsonyra

2017.12.04. 18:24

Elég nagy botrány kerekedett a napokban a Pandora dán ékszercég olasz reklámplakátjaiból. A Pandora a milánói metrót szórta tele hirdetéseivel, ami szó szerint így hangzik:

Egy vasaló, egy pizsama, egy kötény, vagy egy Pandora karkötő?

Ön szerint mi tenne egy nőt boldoggá?

Úgy tűnik azonban a hirdetés fordítva sült el, ahelyett hogy meggyőzte volna a vásárlókat, inkább magára haragította az olasz metró népét. Többen szexistának bélyegezték a céget, köztük a LeFanfarlo nevű olasz szervezet, ami szerint a nők karácsonyra inkább megbecsülést kérnek, semmint ékszert. Több kommentelő szerint a reklám egyenesen a sötét középkort idézi. 

Miután a plakátok elég nagy felháborodást váltottak ki, a cég magyarázkodásra kényszerült a Facebook oldalán, ahol azt írják, félre értették a szándékukat. Azt állítják hirdetésükben ők is éppen a sztereotípiák ellen küzdenek, csak ironikus formában. Mint mondják, nem akartak megbántani senkit, céljuk pusztán az volt, a nők ne fölösleges ajándékokat kapjanak karácsonyra, egy kutatás szerint ugyanis a legtöbb nő soha nem azt kapja ajándékba, amit igazán szeretne.