64 találat az Indexről, és a környékéről.
Ezek a retró autók legtöbbünk mindennapjaihoz hozzátartoztak a nyolcvanas években.
A Veterán Zsiguli Egyesült ismét olyasmire készül, amit csak kevesek csináltak meg eddig a hazai veterános hobbi közönségből.
Itt az EQE SUV, az új Renault 4, és az R5 Turbo is, ha kifizeted a fejlesztését. Na, meg az illegálisan tuningolt Lada.
Ha nyolc évig reszelnek egy Lada 1200-ast, abból lehet bármi. Ebben az esetben igazi országúti harcos született - befecskendezővel!
A szépen felújított Ezeröcsit megszórták pár érdekes extrával, ettől lett különleges.
2022.01.19. 12:39 Módosítva: 2022-01-20 11:14:41
Hűen tükrözte a korszak cifra nyomorúságát.
Hihetetlen, de ez a furcsa orrú ezerhatos valódi gyári kivitel. Ami azonban még ennél is meglepőbb, az a bejáratós motor az orrában.
2021. szeptember 1., 20:48
Egyelőre nem tudni, hogy került oda.
2020.07.16. 16:47 Módosítva: 2020-07-17 18:02:00
Direkt népautót kért, hogy azzal tanulja be a pályát az első, 1986-os Magyar Nagydíj előtt. Meg is nyerte az időmérőt a ladás köröknek köszönhetően.
Az biztos, hogy több mint egy autó. Ahhoz, hogy megértsük, összeszedtük azt az öt modellt, amelyek szerintünk a ladázás sarokpontjai.
Hol Afganisztán, hol a lelőtt utasszállító repülő volt az indok, szétvert Ladák és kereskedések, a benzinkúton nem kiszolgált ladások: a Lada-export legszomorúbb oldala.
A Lógarázsban négy óra alatt újjászületett Zsiguli és az elkölthetetlen százdollárosok története. Aláfestésnek a BRG Titan 164-es trillája szól. Vissza a Dögkeselyű világába.
Most érdemes megnyitni az árverés oldalát és innentől figyelni. Elindult a licitroham, kevesebb mint három óra és vége.
A tuning-Zsiguli olyan, mint a pörkölt, mindenki saját recept szerint csinálja. Megkóstoltunk párat.
Szombat este nyolckor jár le ennek az ős-ős-ős Zsigulinak az internetes árverése, s a majdani értéke tükrében egyelőre óriási fogásnak tűnik.
A belemezelt lukas motorblokk, a fordított fékbetét miatt belovagoló Bessenyei Ferenc, az eltűnt vezértengely-szállítmány. És egyebek.
Ilyen autó sem bukkan fel mindennap a használtautó-piacon. 1970-es gyártású Zsiga, egyike a legelsőknek.
Fél évszázados a Lada, de nem ez az oka, hogy ezt a cikket megírtam. Hanem valami nagyon személyes.
A Lada obeliszk lett a magyar autós kultúrában, igazából ez volt a mi T Fordunk. Óriási szülinapi buli veszi kezdetét a Totalcaron.
András első autója ez, s talán örökre az övé marad, bár akadt már, aki kis híján kettétörte e szép ívet.
Gyilkosan egekbe ment egyik-másik szociautó ára, milliós árú Trabantok, Kispolszkik, Zsigulik vannak piacon. De hova és meddig tart a trend?
Ha van szíved, akarod hallani, hogyan szól egy literenként 120 lóerős, 9000 felett forgó, kettő szelepes, antik szovjet motor.
Népfőiskolánk előadója a Becsületesnepper.
ezért nem tart több Fitbalance órát a 47 éves aerobikedző.
Ezt is megértük: szárnyalni kezdett a szép állípotú szoci autók ára, milliós Trabantok, Wartburgok, Volgák - és tessék megkapaszkodni: Zaporozsecek.
Felületesen szemlélve csak egy öreg Zsiguli, amivel valami nem egészen stimmel – ennél azonban sokkal többről van szó.
A dízel Golf-motor 27 éve ugrott bele a Lada motorterébe, az összeállítás tökéletes és ebből nincs még egy. Boldog kerregés Csepelen, a lelkes tulajdonossal.
Páran nyilván leesnek a székről, amikor megtudják: a bolgárok évekkel előbb gyártottak Ladát, mint a ruszkik. Azaz kvázi, de lényegében igen.
Van köztük autógyűjtő, és olyan is, aki csak közlekedési eszközként tekint a kocsira. Családi egyterűtől, luxus limuzinokon át, méregdrága sportkocsikig bármi előfordul.
2015.04.19. 14:26 Módosítva: 2015-04-20 15:05:47
1970-ben éppen ezen a napon gördült le az első 2101 a gyártósorról. A típus Magyarországon is kimondottan népszerű lett, sőt a Totalcar első céges autója is Lada volt.
2014. december 25., 16:27
A Fiatnál homályosan kezd körvonalazódni valami terv-féleség.
Az On-do zsigulivárosban, Togliattiban készül, és nem mondhatnánk, hogy szemtelenül olcsó.
Csendes kis rendezvénynek indult még tavaly az Oldtimer Premier árnyékában, annak társeseményeként a Retropartyzánok.
Aki azt hiszi, a képen két Ladát lát, nagyot téved, mert csak egyet. Amikor a bal oldali készült, a Zsiguli még pajzán gondolat sem volt.
Direkt vagy véletlen? De volt, ami rajta is kifogott.
Nincs autód, amivel az Oldtimer Premieren felvonulnál? Túl drága (és túl havas) volt az OT Show? Zavar a tömeg, esetleg a nagyzolás? Maradt hely neked is a nosztalgiázók univerzumában – jöttem rá tegnap, amikor ellátogattam a Veterán Zsiguli Egyesület által szervezett Retropartyzánok kiállításra.
Megfelelő háttér
A helyszín ideális egy efféle rendezvényre – a volt Csepel Művek egyik hangárjában (ahol a 40 éves az 1500-ös Lada cikket is fotóztuk, különben az IN-Management Kft.
2012. december 12., 05:43
Aki ilyet hajtott, arról mindenki tudta, hogy felért a domb tetejére. Itt az opusz az 1500-ös Zsiguliról. Történetek, horrorok, 13 egybegyűlt autó, köztük egy kombi is.
Az új típusú rendszám állítólag nem alkalmas az ügyeskedésre, viszont sokak dolgát megkönnyíti majd.
2012. szeptember 7., 09:19
Tízéves házassági évfordulójukat ünnepelte a Schobert-Rubint-házaspár, a férj egy felújított Zsigulit kapott.
2012. augusztus 3., 15:29
Szürreális látványban lehetett részük a Budapest Airport felé járóknak a hétvégén - a kifutópálya betonján egy csillogó-villogó, vadonatúj maléves autó reklámfotózása zajlott éppen.
Utálom a városi legendákat, amelyek szinte alap nélkül terjednek szájról szájra, apáról fiúra.
Amikor a Lada fűtése szóba került, heves vita robbant ki a szerkesztőségben. Szerintem a Lada jó fűtése csak mendemonda, de most kiderül az igazság.
Huszonöt éve még maga volt a csoda.
2010. december 23., 06:00
Igen, lehet röhögni, én is tudom, hogy már három hete tart.
2010. december 21., 06:48
Akár hiszik, akár nem, ez itt egy hivatalos, rendszámos Zsiguli. Oké, akkor csak majdnem, de azért tényleg az.
2010. december 14., 06:20
Nem hinném, hogy egy hétnyi zsigulizás után lenne még olyan magyar az országban, aki ne tudná, hogy e szovjet remek alapjául egy hatvanas évekbeli Fiat, a 124-es szolgált.
2010. december 12., 17:48
Rajtszám, sisak, bukócső. Mégsem versenyezni indultak a rednázó kipufogós fehér géppel, hanem átugratni a patakot. Megpróbálták.
2010. december 11., 08:06
A fénykorában közel egymilliós példányszámokat felmutató csodaüzemet, a volt szocialista ipar egyik legerősebb bástyáját kis híján elvitte a recesszió. De a jövő – rózsaszínes árnyalatú szemüvegen át – már megint szép. Lesz. Talán. Erős hittel.
2010. december 10., 09:59
Mindegyiknek más a színe, más a belseje, egészen más piszkálás-mix van benne.
Egy villogós 1500-ös.
Egy villogós 1500-ös. Egy taxi 1300-as. Mellettük a tulajdonosok, akik oly komolyan veszik a játékot, hogy társaságukban a ma csupán díszlet. Egy kicsit az átkosbeli színfalak mögé is belepillantunk. Tartsanak velünk, de vigyázzanak, mély a kút.
Nem írom le, mennyibe került, mert ilyen sokáig sose tanultam meg elszámolni. De hogy ebben az 1200s-ben minden benne van, ami hunyorított szemmel még Zsiguliból lehet benne, az biztos.
Nem kell sokat mondani előzetesként, a téma magáért beszél. Összeszedtük az összes kerek lámpás Zsigulit, 1200-astól 1600-asig, s vezettük őket. Ilyen még nem volt. De készüljenek – hosszú lesz.
Először úgy tűnt, az oroszok jól átverték a Fiat üzletkötőit. Aztán végül mégis a Fiat húzott óriási hasznot évekig a Zsiguliból.
Nem húzom a dolgot: az első Zsiguli idén negyven éve gördült le a futószalagról Togliattiban.
Úgy volt, hogy a Cougar a téli pihenő alatt kap egy kisebb felújítást, de Zsolti műhelyépítése kicsit megcsúszott.
Egy férfi életében kell egy Zsiguli. Pont. Aki már a ballagásra kap egy új Hondát, nyugodtan lapozzon – lehet Zsiguli nélkül élni, de súlyos mulasztás volna.
2009. november 24., 10:27
Nem hittem a szememnek, amikor a mai vaterás hírlevelemet megkaptam.
Talán emlékeznek még a Totalcar történetének eddigi egyetlen szolgálati gépkocsijára, a VAZ 2101 típusú, okkersárga autóra.