Tucatnyian elindultak utánunk

2016.11.28. 18:18

Legújabb Kéktúra-sorozatotokon fellelkesülve jövő hétvégén tizenketted magammal nekivágok a túrának, írta nekünk Bán Áron. Mi csak annyit kértünk tőle, hogy írja le, milyen volt a túra. Íme:

2016. október 21-23. Hollóháza-Sátoraljaújhely

Péntek este érkeztünk meg Hollóházára, ahonnan másnap reggel indultunk útnak Bózsva felé. Szerencsétlenségünkre szombaton egész délelőtt szakadt az eső, mindannyian bőrig áztunk. Ennek ellenére kedvünket nem szegte az időjárás, és kis csapatunk, mely 11 főből állt, „öles léptekkel” haladt a Nagy-Milic felé.

Csapatunk tagjai nem gyakorlott túrázók, inkább lelkes aszfaltbetyárok, de az időjárás és a körülmények ellenére jó hangulatban haladtunk előre. Szombat dél körül, mikor felértünk a Nagy-Milic kilátóhoz, az eső is elállt, de a minden bizonnyal gyönyörű kilátást sajnos eltakarták a felhők.

Lassan ereszkedtünk le Füzérig, ahol egy kis pihenő után indultunk is tovább. A várba sajnos nem volt időnk felmenni, de megfogadtuk, hogy még visszatérünk ide. Füzér és Bózsva között a két napos túra talán legszebb szakasza következett. A kis falut elhagyva, visszatekintve a várra, mely mögött a hatalmas hegyek húzódtak… hát egészen pazar látványt nyújtott! A Bózsva előtti szakaszon nem várt „susnyásba” keveredtünk, melyből sár áztatta szántóföldeken vezetett ki utunk. Este a bózsvai szálláson a jól megérdemelt vacsora és pálinka várt minket.

Másnap reggel 8 óra magasságában indultunk útnak. Ez a nap lényegesen könnyedebbnek bizonyult, mint az előző napi, talán az eső, talán a kevés rutin megszerzése miatt. Csak úgy átszeltük a „Hutákat” és viszonylag hamar meg is érkeztünk Rudabányácskára. Onnan a bózsvai szállásadónk jött el a sofőrökért, és vitte őket vissza a Hollóházán hagyott kocsikhoz. (Mely kocsikra az égiek vigyáztak, mert az egyik nyitva maradt…)

Vasárnap este mindenki fáradtan érkezett vissza Budapestre, de az ebben a két napban szerzett élményeket, az őszi táj fantasztikus látványát, a Zempléni-hegység erdeinek nyugalmát még sokáig fogjuk emlegetni! Mindenkinek ajánlom!

Mi ehhez annyit tudunk hozzátenni: Hajrá! (Lehet, jövőre utol is értek.)

Ha bárki sorozatunk alapján kedvet kapott ahhoz, hogy nekivágjon a Kéktúrának, írjon nekünk, szívesen közöljük összefoglalóját, képeit!