Budapest-Belgrád vasút: Szél Bernadett feljelentést tesz hűtlen kezelés miatt
A képviselő szerint Kína diktál a kormánynak a több százmilliárdos gigaberuházásban.
A képviselő szerint Kína diktál a kormánynak a több százmilliárdos gigaberuházásban.
A kormány szerint klímavédelmi szempontból is fontos ez a beruházás, az ellenzék szerint a kormány Kína érdekeit szolgálja.
Minden idők legdrágább magyar vasúti beruházása készül, és nem látszik, hogy a kínaiakon és Mészáros Lőrincen kívül kinek lesz jó üzlet.
A cél az, hogy 2025-re a teljes vasútvonal megépítése befejeződjön.
Számos más áru között ugyanis a Mészáros-cégcsoport által építendő Budapest–Belgrád-vasútvonalhoz hoz ellátást.
Hamarabb kapjuk meg a kínai hitelt. Magyarország támogatja Kína tagságát az ENSZ Emberi Jogi Tanácsában, és kínai egyetem is jöhet hozzánk.
Ez a keleti nyitás szolgálja a magyar érdekeket, mondta a külügyminiszter Kínában.
A kínai állam és az Eximbank finanszírozza, 130 év múlva térülhet meg a beruházás.
Hamarosan kezdhetik a nagyszabású, méregdrága építkezést Mészáros Lőrincék és kínai partnereik.
Magyarország a növekvő nyugati bírálatok ellenére beleállt Kína fő külpolitikai projektjébe. Bár ezzel nincs egyedül, nem látszik, hosszú távon mire megy ki Orbán lavírozása.
Rekordok, sebesség, bővülés, összegzett a magyar külügyminiszter Kínával kapcsolatban.
Hidvéghi Balázs szerint nem a tulajdonosi háttéren van a hangsúly, hanem a cégek felkészültségén.
Új, vasútépítésre alapított cége két kínai céggel konzorciumban vitte el a 750 milliárdos beruházást.
A kínált ár elfogadható Szijjártó szerint.
Erről Varga Mihály beszélt Pekingben. Április végére az is kiderülhet, kik dolgozhatnak majd az eddigi legdrágább magyar vasúti beruházáson.
A gigaberuházásra eddig ketten pályáztak.
A miniszterelnök Berlint és Brüsszelt hergelve kínai pénzért tartja a markát. Tényleg ki lehetne váltani a kínaiak pénzével az EU-támogatásokat?
Megkérdeztük a Coscót, a tehervonataiknak kell-e a 750 milliárdos szupervasút. Nos, igazából nekik teljesen mindegy, hogy Szerbiából az út 4 vagy 8 órás, ez nem tétel, biztosan nem ezért csináljuk.
Jól járhatnak a Budapest-Belgrád-projekttel.
Pedig még meg sem újult a Budapest-Belgrád vasútvonal.
Már ha optimistán számolunk, hiszen az adatokból az derül ki, hogy elég sok probléma van a kormány tervével.
Magyar vámosok gyorsasága + vasútépítés = 1/5 rengeteg pénz x 33.
Milyen magyarázat van a teljesen értelmetlen, 750 milliárdos beruházásra? Kinek áll ez érdekében? Összeszedtük a főbb érveket és teóriákat.
Indul a Budapest-Kelebia-vonal csaknem ezer milliárdos átépítése a kínaiak kérésére. A gigaprojektnél viszont már most előjött két igen komoly probléma: az értelme és az ára.
Az új globalizációs világrend nem tanárokra és diákokra osztja fel a világot, nekünk is nagyon jó lesz, hogy Kína itt fejleszt.
A Budapest-Belgrád vasútépítéshez 35 millióra teszik a kínai tolmácsolást, plusz 25 millióra az angolt.
Miközben az EU szigorúbban ellenőrzi majd a kínai befektetéseket, mi a mostani szabályoknak se felelünk meg. Mégis van olyan uniós kezdeményezés, amivel Magyarország is nyerhet.
A lex CEU-val Orbán átlépett egy vörös vonalat – derült ki a német külügy szervezte konferencián
A MÁV megkötötte a szerződést, indul a tervezés.
Rovataink a Facebookon