Már nem a szakemberhiány a legnagyobb probléma
A legtöbb pénzügyi vezető továbbra is az automatizációban látja a fejlődés lehetőségét.
A legtöbb pénzügyi vezető továbbra is az automatizációban látja a fejlődés lehetőségét.
Győrffy Balázs nem hiszi, hogy az állásukat vesztett pesti pincérek szedik majd le a spárgát, de a járvány alatt is meg kell oldani az agrár-munkaerőhiányt. A Nemzeti Agrárkamara elnökével a kiskerláncok üzletpolitikájáról és a kormány legújabb agrártörvényéről is beszéltünk.
2019-ben már majdnem 90 ezren voltak. Megtöri a trendet a koronavírus?
Viszont a kormány úgy látja, az állásukat elvesztők közül sokan el is tudtak helyezkedni.
Migrációellenesség az egyik, vendégmunkás-csalogató jogszabályok a másik oldalon. A kormány számára rendkívül kényes ügy a nálunk dolgozó külföldiek helyzete, akikről nem tudjuk, hogy pontosan mennyien vannak. Pedig a következő években emelkedhet a számuk.
Tavaly az utolsó negyedévben 4,52 millió magyar dolgozott, 3,3 százalékos volt a munkanélküliség.
Így már 135 ezer forintos nettót kaphatnak átlagosan a szak- és betanított munkások nálunk.
Megnéztük, hol és hogyan élnek a Mol gyárát építő, nagyrészt külföldről érkező munkások, és hogy halad az építkezés Tiszaújvárosban.
Angela Merkel Indiából, Vietnámból és Mexikóból várna szakembereket, hogy ne okozzon gondot a munkaerőhiány.
Kevés a szakember, ezért hiányszakma lett a rovarirtás. Aki ügyes, az inkább külföldön dolgozik. Ez pedig mindenkinek rossz, aki nem rovar.
Heti hét nap munka, 160 ezres nettó, az áruházi dolgozók tiltakozást terveznek a túlhajszoltság miatt.
Az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolában heti két alkalommal szállnak be a diákok a munkába. Van, ahol hónapok óta nem találnak takarítót.
A durva munkaerőhiány miatt már most leterheltek a dolgozók, és áruk hiányoznak a polcokról, az év végi hajtás pedig csak most kezdődik.
A Miskolci Városi Közlekedési Zrt. az utóbbi időben kétszer is ritkította a járatokat.
A felmondott vagy nyugdíjba ment munkatársakat pedig nem tudják honnan pótolni. A helyieknek a már eleve telített szentendrei hivatalba kell menniük.
És már érezteti hatását a hamarosan megépülő BMW-gyár.
Az átmenetileg itt dolgozó külföldiek tavaly már 278 milliárd forintnyi bért kaptak.
Nem indokolt már az egyedi munkahelyteremtés, hacsak nem nagy a hozzáadott érték. Pedig idén is tízmilliárdokat költünk erre.
250 ezres munkaerőhiány van az országban, durvább a helyzet, mint a statisztikában látszik.
Banki elemzők szerint ennél már nem nagyon tud a jelen helyzetben több magyar dolgozni, de azért olyan is akad, aki úgy látja, lehet még javítani a számokon.
Túl nagy az elvándorlás és a munkaerőhiány, amit ezzel kezelni lehetne. De aki mégis elmegy a MÁV-tól, annak vissza kellene fizetnie az összeget.
A MÁV kommunikációs vezetője szerint nincs szakemberhiány, van elegendő mozdonyvezető, csak rosszul készült a beosztásuk.
Azért nem volt pénztár vasárnap éjszaka a Keletiben, mert beteg lett az egyetlen éjszakás.
Már a kiskereskedelem is súlyosan érintett, de gyártósori munkást is nehéz találni.
Az intézmény fenntartója szerint csak az ebédet hozatják a frissen felújított konyhába.
Az elmúlt évek slágere a programozás, rengetegen adják fel karrierjüket, hogy megtanuljanak kódolni. Az álomlehetőség azonban mégsem jön be mindenkinek, teljesen kezdő fejlesztőként nem is olyan könnyű állást találni.
Elterjedt a pletyka, hogy 3000 török munkás építi majd a Mol új gyárát Tiszaújvárosban. Helyszíni riport a városból, ahol a vezetésnek egyszerre kell menedzselnie a beruházás hatásait és a lakók félelmeit.
Két héttel a törvényi határidő lejárta előtt a kormány titokban ismét létszámstopot hirdetett a közigazgatásban. Sokan most állnának munkába, de nem tudják, mi lesz velük.
Hetek óta nem jönnek meg a levelek, számlák. Érden is ugyanerre panaszkodnak a lakók.
Rovataink a Facebookon