Károly, Karola
-1 °C
4 °C
Index - In English In English Eng

Milliók nézik a magyar rajztanár videóit

halas vamosart
A cikket a Telekom támogatta
2017.12.22. 08:47

A socialblade.com szerint a legtöbb feliratkozóval rendelkező magyar Youtuber egy rajztanár, aki a nemzetközi YouTube-személyiségek listáján is szerepel. A vlogger, azaz Vámos Sándor csatornájának jelenleg 931 403 feliratkozója van. Néhány perces videóiban élethű rajzokat, optikai illúziókat, portrékat és rajzfilmfigurákat készít.

Vámos Sándor korábban középiskolás tanárként rajz tagozatos diákokat oktatott művészi rajzra, szerkesztő-, és ábrázoló geometriára, valamint művészettörténetre. Már a tanítás ideje alatt is készített oktatóvideókat diákjainak, de csak 2012-ben indította el a VamosART nevű YouTube csatornáját, amit ma már közel egymillióan követnek.

Filmjeinek célja, hogy vágyat keltsen az emberekben a rajzoláshoz és a festéshez.

Egy interjújában elmondta, hogy 2013-ban egy ritka immunbetegséget diagnosztizáltak nála, ezért 35 év tanítás után kénytelen volt felhagyni az iskolai tanítással és vállalkozó lett. Azóta a legtöbb dolgot az interneten intézi és idejének nagy részét a videók elkészítésére fordítja.

Pokemon Go 3D Pikachu #draw #3D #Anamorphic

Sándor Vámos (@vamosart) által megosztott bejegyzés,

A sikert nem hirtelen, egyik napról a másikra érte el, vagyis nézettsége folyamatosan emelkedik, egyes videói pedig milliós nézettséget értek el, a legsikeresebbnek az anamorfikus rajzai bizonyultak.

Sándor Vámos (@vamosart) által megosztott bejegyzés,

Ezek olyan torzított képeket jelentenek, amelyek csak egy különös nézőpontból, vagy egy rájuk helyezett tükörtárgy segítségével válnak újra láthatóvá.

Ezt a sárkányos videóját például 23 millióan nézték meg a felöltés óta:

Vámos nem bízik mindent a vakszerencsére, tudatosan próbálja magát a legjobbak között tartani. Szerinte ugyanis nem azért nézik ennyien a videóit, mert ő a legjobb rajzoló, hanem mert látványos, izgalmas videókat és persze rajzokat készít, illetve arra is odafigyel, hogyan változnak a nézői igények. Jól tudja például, hogy az első 10 másodperc nagyon lényeges, mert a néző hamar átklikkel máshová.

A célja, hogy megtartsa nemzetközi vezető pozícióját a rajzos YouTube csatornák között, szerinte ugyanis az élmezőnyben maradni nehezebb, mint eljutni odáig.

Mindemellett még arra is marad energiájuk, hogy havonta kerekasztal-beszélgetéseket szervezzenek főleg művészet, divat témakörökben, vagy hogy minden szezonban ellátogassanak a londoni, milánói vagy párizsi divathétre, ahol szelfik helyett szakmai beszámolókat készítenek.

Brand & Content Brand & Content
A cikket a Brand & Content készítette az Telekom megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.