Döntés az M7-es és az M70-es lehetséges építőiról

2002.10.28. 17:59
A Strabag Építő Kft., az Országhatár Konzorcium, valamint az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozás indulhat az M7-es autópálya, valamint az M70-es autóút egy-egy szakaszának megépítésének lehetőségéért.
A Nemzeti Autópálya Rt. az előminősítésre jelentkezett négy cégből hármat hív meg, a M7-es autópálya 8,76 kilométeres Becsehely-Letenye és az M70-es autóút 18,6 kilométeres Letenye-Tornyiszentmiklós közötti szakasz megépítésének tárgyalásos közbeszerzési eljárására.

Nyertesek és vesztes

A társaság hétfői döntéséről kiadott közlemény szerint a részvételi felhívásban meghatározott alkalmassági feltételeknek a Strabag Építő Kft., az Országhatár Konzorcium, valamint az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozás felelt meg. Az Országhatár Konzorcium vezetője a Hídépítő Rt., tagja a Betonút Szolgáltató és Építő Rt. Az "M7-M70 Letenye 2002" Közös Vállalkozást az Egút Egri Útépítő Rt. vezeti, tagja a Debreceni Magas-, Mély- és Útépítő Rt. Nem fogadták el viszont a Betonút Rt. önálló pályázatát.

Feltételek

Az előminősítés feltételeinek megfelelő cégeket meghívják a tárgyalásos szakaszra, amelyre 40 napon belül kell a részletes - már az árat is tartalmazó -ajánlatot kidolgozni. A Közbeszerzési Értesítőben megjelent kiírás szerint mintegy 40 milliárd forint költségű munka elnyerésének feltétele volt, hogy az elmúlt 3 év átlagában a pályázók évi árbevétele 12 milliárd forintnál, a 2001 évi saját tőkéjük 300 millió forintnál magasabb legyen.

Olyan jelentkezők ajánlatát várták, amelyek 1997-2001. között részt vettek minimum 10 kilométer hosszú 2-szer 2 sávos és a forgalomnak átadott új építésű út kivitelezésében, ahol alvállalkozóként legalább 10 százalékban szerepet vállaltak. Ezenkívül a pályázóknak rendelkezniük kellett napi 20 ezer köbméter földmunka, napi 2 ezer tonna aszfaltburkolat építéséhez valamint 500 köbméter beton-előállításához és bedolgozásához szükséges saját gépi kapacitással.