A Jobbik netezésre nevel

2009.11.03. 12:11
A Jobbik nem bízta a véletlenre, hogy támogatói ráéreznek-e az internetes kampányolásban rejlő lehetőségekre. A pártvezetés tömör használati utasítást készített, hogyan kell ingyen és hatásosan népszerűsíteni az ügyet a blogokon, kommentekben, vagy bárhol a neten. Az alapötlet a következő: ha a választópolgárok látják, hogy sokan és sokszor védik a pártot, el fogják hinni, hogy nagy párttal van dolguk.

A helyi internetes fórumoktól kezdve az országos hírportálokig, a hazai internet minden frontján megélénkült a jobbikosok tevékenysége. A politikai témájú topikokban, blogokban újabban szinte mindig akadnak a párt nevét reklámozó hozzászólások.

A radikáljobbos szimpatizánsok felfokozott kommentelési kedve nem jött teljesen magától. A webes megnyilvánulások elterjedéséhez biztosan hozzájárult, hogy a pártvezetés kifejezetten bátorítani kezdte híveit, és kampányt indított az internet fokozottabb használatáért.

A párt központilag ismeretterjesztő anyagot állított össze, amely műfajonként részletezi, hogyan lehet posztokkal, kommentekkel, videókkal hozzájárulni a Jobbik választási sikeréhez. Az Index birtokába került dolgozat szerint a lényeg, hogy „minél többször látják a párt nevét, annál erősebbnek tűnik, és annál elfogadhatóbbnak érzik azt, hogy rá szavazzanak”.

További előny, hogy az elektronikus és a nyomtatott sajtó felületeivel szemben az internet számos ingyenes reklámozási lehetőséget nyújt. Ráadásul sok, a jelenlegi parlamenti pártokból kiábrándult fiatalt más úton alig lehetne elérni.

A internetes kampányról készült összeállítás az általánosságban vett előnyök tárgyalása mellett röviden bemutatja a különböző felhasználási területeket. Az anyag a hangsúlyt a fórumok, blogok használatára helyezi, de mellettük az iwiw és más közösségi portálok felhasználása és a twitterezés is előkerül.

Az összeállításban arra is felhívják a párt támogatóinak figyelmét, hogy bátran értékeljék és kommenteljék a videómegosztókra felkerült jobbikos videókat, ha pedig a pártot negatívan bemutató felvétellel találkoznak, higgadt érveléssel mutassák be, hogy vannak más vélemények is.

Az írás a twitternek komoly jelentőséget jósol a választási kampányban, mert az ismerősök egyszerűen és gyorsan értesíthetők a rövid üzenetekkel. Valószínűleg nem a központi népszerűsítés eredménye, azonban a twitteren már többen is írnak Vona Gábor pártelnök neve alatt. A vonagaborjobbik meg is fenyegette a többieket: „Nem tudom, kik rejtőzhetnek a többi Vona alatt, de üzenem nekik, a választások után törölve lesztek!”

Novák Előd, a Jobbik sajtófönöke az Indexnek azt mondta, nincs tudomása arról, hogy a pártelnök bármilyen néven twitterezne. Azt viszont elismerte, hogy a párt kiemelt fontosságot tulajdonít az internetnek. Novák szerint a kampány segítségével többezres webes közösséget sikerült kiépíteni, akikkel a Jobbik központi internetes stábja tartja a kapcsolatot.