Háromszáz személykocsit ellenőriz a MÁV

2010.04.23. 08:33 Módosítva: 2010.04.23. 09:36
A MÁV átvizsgálja azokat a Németországból érkező személykocsikat, amelyek egyike hétfőn kisiklott Tatabányánál, és a síneket is megrongálta. A társaság szerint május 1-től már csak azok a kocsik állnak forgalomba, amelyek az új ultrahangos vizsgálaton megfeleltek.

A MÁV Zrt. soron kívül megkezdte annak a német vasúttársaságtól vásárolt háromszáz személykocsinak az újbóli teljes műszaki átvizsgálását, amelyek közül egy hétfőn kisiklott Tatabánya és Tata között.

A Budapest-Hegyeshalom vonalon az egyik gyorsvonat harmadik kocsija két tengellyel lesodródott a vasúti pályáról, ami miatt a pálya két kilométeren megrongálódott. A közlemény szerint a munkálatok várhatóan több hétig is eltarthatnak, így a megsérült pályaszakaszon a helyreállításig 60 km/h-s ideiglenes sebességkorlátozást vezetett be a vasúttársaság.

A társaság csütörtökön tájékoztatott, hogy a balesetet valószínűleg kerékrepedés okozta, a hiba okának felderítését független szakértő bevonásával végzik.

A kocsi egyike volt azoknak a jó műszaki állapotú, használt "halberstadti" személykocsiknak, amelyeket a MÁV 2006 februárjában a német Deutsche Bahntól vásárolt. A baleset után a társaság vezetése azonnali hatállyal elrendelte a német kocsik soron kívüli ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát, amelyet legkésőbb április 30-ig kell elvégezni.

Május 1-től a személyszállításban már kizárólag csak azok a német kocsik állíthatók forgalomba, amelyek az ultrahangos vizsgálaton megfeleltek és biztonságosak.

A műszaki vizsgálatok során már eddig is szigorú karbantartási rend szerint jártak el, mivel az érintett kocsik ultrahangos keréktárcsa-vizsgálatát a szakemberek hat hónap helyett háromhavonta végezték, a havonta esedékes futóművek és kopóalkatrészek vizsgálata pedig négy hét helyett három hetente történt. Az utasok biztonságát szolgálja az az intézkedés is, amely az adott kocsitípusnál szigorúbb kocsivizsgálatot és fékpróbát rendelt el, teszi hozzá a MÁV.