A június 26-27-i hétvégén vágányzárral járó munkák lesznek Budapesten a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között, a meglévő két vágányból egy vágányt lezárnak. A Gödöllő-Hatvan, illetve a Sülysáp-Nagykáta-Szolnok vonalon közlekedő elővárosi vonatok azonban a tervek szerint csak Kőbánya felső állomásig közlekednek, és innen fordulnak vissza.
A Keleti pályaudvartól 5 perc vonatútra lévő Kőbánya felső állomásnál semmilyen értelmes tömegközlekedési kapcsolat nincs, a BKV 15-20 percenként járó, csigalassúságú és nem is a Keleti pályaudvarhoz közlekedő 37A villamosát leszámítva, olvasható a VEKE honlapján.
A VEKE szerint a vágányzári terv tipikus példája a MÁV utasellenes, posztkommunista nagyvállalati működésének, ahol a belső üzemi önérdekek, a vasúttársaság belháborúi fontosabbak annál, hogy az utasokat elszállítsák, tájékoztassák.
A MÁV tervei szerint egyes gyors- és Intercity vonatokat megállítanak Kőbánya felső állomáson, majd ezekre át lehet szállni. Ezekre a csatlakozásokra azonban 20-30 perceket kell majd várni az utasoknak, vagy ennyivel korábban el kell indulni a Keleti pályaudvarról, ha valaki ezekkel a vonatokkal utazna haza hétvégén. A miskolci Intercity vonatok, melyekkel ez az átszállás mindössze pár percnyi többlet lenne, nem állnak meg Kőbánya felsőn.
A VEKE tapasztalatai szerint a változtatásokról 2 nappal a vágányzár előtt nem látni nagy pályaudvari, figyelemfelkeltő hirdetményeket, sajtóhíreket, nem hallani hangosbemondásokat. A MÁV-Start honlapján a szombati vágányzárról csütörtök délben sem található semmilyen információ.
- Budapest, IV. kerület Erzsébet utca 46.
- Alapterület m2 Szobák db Vételár
- Budapest, IX. kerület Mester utca 85.
- Alapterület 94 m2 Szobák 4+1 db Vételár 82,49 M Ft
Rovataink a Facebookon