Kampányzárón dobta be magát az LMP a parlamentbe

2010.04.08. 18:59
Az LMP csütörtöki kampányzáróján megünnepelték, hogy másfél év alulról építkezéssel sikerült a parlamentbe jutás küszöbére érniük. A céljuk, hogy a polgár ellenőrizze a hatalmat, és ne a hatalom a polgárt. A több száz összegyűlt óriásszmájlit alkotott, és sárga labdák segítségével szimbolikusan bedobták a pártot a parlamentbe.
D  AS20100408003

Kampányzáró nagy dobásra hívta a Kossuth téren összegyűlt szimpatizánsait a Lehet Más a Politika (LMP) csütörtöki rendezvényén. A több száz megjelentnek – legtöbbjük fiatal – sárga labdákat osztottak az aktivisták, majd az előre felrajzolt szmájlit ábrázoló jelzésekhez állt mindenki a saját labdájával. A megadott jelre egyszerre dobták be a kör közepére a labdákat, ami az LMP parlamentbe jutását jelképezte.

Az élőben megalkotott kampányjel szimbolizálja, amit a párt az elmúlt másfél évben tett: hogy lehet alulról építkezve úgy felépíteni egy pártot, hogy a parlamentbe jutás küszöbére kerüljön, értelmezte a performanszot Jávor Benedek, az LMP budapesti listavezetője.

„Három nap múlva megtörténik a csoda” – kezdte beszédét Schiffer András, az LMP országos listájának vezetője. Azt mondta, a pártot 30 hónappal ezelőtt kitaláló 15 ember saját állampolgári felelősségével vetett számot, mikor úgy döntött, hogy nem hagyja üresen a közélet fórumait, és nem huny szemet afelett, hogy üzletember politikusok eladják mandátumaikat. „Az LMP egy olyan országot szeretne, ahol a polgár ellenőrzi a hatalmat, és nem a hatalom a polgárt.”

Szerinte a választásoknak most az a tétje, hogy lesznek-e a Házban tervek egy fenntartható és igazságos Magyarországért, illetve hogy a következő négy évben lesz-e demokratikus kontrollja a kormányhatalomnak.

Schiffer András kérdésünkre azt mondta, hogy az alapvető cél a parlamentbe jutás, de ő 6-8 százalékos eredményre számít, Jávor Benedek 6 százalékhoz alulról közelítő eredményt jósolt, de Budapesten ennél lényegesen magasabb arányra, akár 8-9 százalékra számít.

D  AS20100408006

Becslése szerint, bár még végleges adatok nincsenek, az LMP kampánya 60-70 millió forintba került, így sokkal inkább a csaknem ötezer aktivistájuk lelkesedésére tudtak alapozni a kampányidőszakban. Arról is beszélt, hogy a nagy pártok nem vették komolyan az LMP-t egészen az utóbbi hetekig, amikor a közvélemény-kutatásokból az derült ki, hogy a pártnak esélye van megszerezni a parlamentbe jutáshoz szükséges 5 százalékot. Addig gyakorlatilag szélárnyékban tudtak építkezni, vélekedett.