Gál
9 °C
21 °C
Index - In English In English Eng

Darabokra szedte a hírtévés vádakat az Economist

2011.01.06. 22:20
Nyilt levélben utasítja vissza a Hír TV vádjait John Micklethwait, az Economist főszerkesztője. A Hír TV azzal vádolta a világszerte ismert és elismert hetilapot, hogy manipulált felvételt közölt december 18-i számában Orbán Viktorról. Az alábbiakban Micklethwait levelének fordítását közöljük.

Tisztelt Uram!

Azért írok, hogy visszautasítsam tegnapi adásuk teljesen megalapozatlan és lejárató vádját. Riportjukban azzal vádoltak minket, hogy manipuláltuk a magyar miniszterelnökről, Orbán Viktorról készült képet. Ez nem igaz, ahogy azt képszerkesztőnk el is magyarázta újságírójuknak a riport bemutatása előtt.

Riportjuk elfogadja, hogy minden kiadvány valamilyen formában szerkeszti a képeket. Valóban, mint minden más magazin, úgy mi is színkorrektúrázzuk felvételeinket a nyomtatás előtt. A képet meg is vágtuk, hogy hozzáigazítsuk hasábszélességünkhöz. Ezt szintén minden magazin megteszi nyomtatás előtt, és semmi lényegi nem maradt le a fotóról. Ennek ellenére az önök beszámolója azt feltételezi, hogy mi ezeken a rutineljárásokon túlmenően alapjaiban változtattunk a kép tartalmán.

Csatolom az AFP eredeti felvételét és a nyomtatásban megjelent, méretre vágott képet. Nyilvánvaló, hogy semmilyen manipuláció nem történt.

A kép baloldalán az AFP eredeti felvétele, a jobb oldalán a nyomtatásban megjelent kép látható
A kép baloldalán az AFP eredeti felvétele, a jobb oldalán a nyomtatásban megjelent kép látható

Az önök beszámolója lehangoló színvonalú. Újságírójuk maga is elismerte képszerkesztőnknek, hogy nem hasonlította össze a nyomtatásban megjelentet az eredeti felvétellel, és nem is tudja megmondani, hogy milyen módon manipulálhattuk a képet. Miután letette a telefont, nem telefonált újra, hogy kiegészítse a felületes interjúját, pedig ígéretet tett erre képszerkesztőnknek. Valószínűleg azért, mert továbbra se lett volna képes felmutatni bármilyen, manipulációra utaló jelet. Való igaz, hogy képszerkesztőnk nem hivatalosan nyilatkozott újságírójuknak. De a riportban meg sem említik, hogy elutasította a manipuláció vádját. Önök azóta se keresték szerkesztőségünket hivatalos nyilatkozatért.

Az Economist számára semmi sem értékesebb objektív és tisztességes tudósításaival nehezen megszerzett hirnevénél. Rosszindulatú támadásukkal, amit, úgy tűnik, valamilyen politikai haszonszerzés ösztönzött, a becsületünkbe gázoltak és félretájékoztatták nézőiket.

Hogy ezt helyretegyük, ezt a levelet weboldalunkon is nyilvánosságra hozzuk. Más magyarországi sajtótermékek talán alaposabban fel kívánják tárni az önök tudósításainak objektivitását, mint ahogy önök a miénket.

Tisztelettel,

John Micklethwait

Főszerkesztő