István, Vajk
20 °C
35 °C
Index - In English In English Eng

Mága Zoltán a Ritzből képviselte az országot

2011.02.28. 11:48
Közös állami és magánfinanszírozásban vett részt Magyarország a vasárnap véget ért párizsi mezőgazdasági kiállításon. A 100 milliós esemény a CBA szerint jelentős siker volt a hungaricumok számára. Mága Zoltán is elégedett lehet, ő az egyik legismertebb párizsi luxusszállóban kapott szobát fellépéseiért.

Vasárnap zárta kapuit a párizsi Porte de Versailles kiállítócsarnokban a 48. Nemzetközi Mezőgazdasági Szakkiállítás. A mezőgazdasági show-t és kiállítást Nicolas Sarkozy francia államfő nyitotta meg múlt szombaton, az egyhetes nyitvatartás alatt több százezren látogatták meg a 35 ország standjait.

ELE70C~1

Idén először volt ott az ezer kiállító között Magyarország. A bemutatkozást az Agrármarketing Centrum és a CBA üzletlánc finanszírozta. Az összköltség 100 millió forint körül volt, 40 százalékát az állami AMC fizette.

A körbejárható180 négyzetméteres magyar standra 47 magyar termelő és cég 327 termékét, valamint Mága Zoltán hegedűművészt vitték ki.

A kiállításnak az elmúlt napokban itthon nem sok visszhangja volt, Mága azonban kihasználta a lehetőséget. A hegedűs a stop.hu-n megjelent „Mága Zoltán rázza gatyába a magyar-francia kapcsolatokat?” című cikkben azt nyilatkozta, nagyon büszke a párizsi fellépésére, mert zenéjével elbűvölte Sárközy Pált, a francia elnök édesapját, aki meghívta egy kiállításra is.

Mága feladata volt, hogy a fekete Bocskai-ruhába öltöztetett stábbal együtt kiszolgálja a francia érdeklődőket. Ebből neki napi négy fellépéssel kellett kivennie a részét. Mágát sztárvendégként szerződtették a kiállítás magyar szervezői. Az Index információi szerint a hegedűst és családját, valamint több VIP-vendéget a kiállítás ideje alatt a párizsi Ritz Hotelben szállásolták el.

A CBA szóvivője, Fodor Attila az Indexnek megerősítette, hogy a közös szervezésű eseményen Mága a cég vendégeként a luxushotelben kapott szállást. Mint mondta, a szándék az volt, hogy egy magas színvonalú művészi előadás is segítse a magyar termékek megfelelő prezentációját.

A cég szerint egyébként a vásár eredménye túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, hiszen több mint 20 000 látogatója volt a magyar standnak. A CBA szóvivője szerint számos ételspecialitás és a hungarikum, köztük több bor, házi készítésű lekvár, húsáru kelendő volt, a kilencnapos esemény alatt legalább 7500 vásárlót szolgáltak ki. A cég szerint az érdeklődés nagysága alapján tervbe vették, hogy nyitnak Párizsban egy Hungarikum Delikát üzletet.