Bulgáriában készült a „Válassz magyart!”

2011.03.17. 14:59
Külföldön készült a magyar termékek vásárlására buzdító ingyen cd, amelyet a Magyar Termék Nonprofit Kft. jelentetett meg a múlt héten. Az egyik hetilap mellékleteként terjesztett kampányanyag egy reklámfilmet tartalmazott, amely számos adattal próbálta rádöbbenteni a hazai fogyasztókat a választás súlyára. A reklámfilm is külföldi kampány honosított változata volt.

Az Index információi szerint Bulgáriában készült a magyar termékek melletti kampány részeként megjelentetett cd. A Válassz magyart! című lemezt 27 ezer példányban gyártották le, és a Heti Válasz mellékleteként adták ki.

A cd-n található kódok (IFPI LY19 és a SID AAZ05) alapján a terméket Bulgáriában a Cristal Tone-nál készítették el. A cd-re azt a Kormányzati Kommunikációs Központ és az Agrármarketing Centrum támogatásával elkészített közel ötperces kisfilmet tették fel, amelyet a Pop Group Reklámügynökség hozott össze. A reklámfilm egy magyar háziasszony konyháján keresztül mutatja be a hazai vásárlókosárban szereplő mezőgazdasági termékek vándorlását. Számos statisztikai adat és látványos kép hivatott bizonyítani az import növekedésének káros hatását.

Tasak 1

A „magyar temék”-kampány a Magyar Termék Nonprofit Kft. és a Magyarok a piacon Klub szervezésében zajlik. A Index megkérdezte, a 13 hazai cég összefogásával létrehozott Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetőjét, Kecskeméti Attilát is a cd-ről. Ő azt állította, úgy tudja, Magyarországon készültek a lemezek. Az elkészítésre maradt idő rövidsége miatt logisztikailag sem lehetett volna megoldani a külföldi gyártást, állította, de hozzátette, hogy a cd elkészíttetése a Heti Válasz feladata volt. A lap gazdasági osztályán először időt kértek, majd azt válaszolták, hogy a „film magyar és az a lényeg”.

A filmről, amely már néhány hete felkerült a videó oldalakra, kiderült, hogy egy hasonló indíttatású, a belső piacot védő kanadai reklám magyarított változata.

Tasak 2

A Magyar Termék Nonprofit Kft. honlapján, az amagyartemek.hu Válassz magyart! oldalán részletes útmutatót közölnek az érdeklődők számára, hogyan állapíthatják meg vonalkód alapján egy-egy termék származási helyét. A magyar termékek esetében ez 599.

Magyarországon az erős konkurenciaharc és a magas jogdíjak miatt egyetlen cd-gyártó maradt talpon, a székesfehérvári VTCD. A cég ügyvezetője, Baráth István az Indexnek megerősítette, tőlük sem a szervezők, sem a szponzorok nem kértek még árajánlatot sem.