Vészhelyzetben az utasok menekítésének sikerét az első tíz perc határozza meg, a BKV feladata és felelőssége, hogy ilyen esetekben emberei hatékony tudjanak intézkedni. A közlekedési vállalat szerint ezért fontos, hogy a metrókban olyan rádiórendszer működjön, ami lehetővé teszi, hogy az összes járművezető, az állomási személyzet és a diszpécserek nyílt rendszerben várakozás nélkül, azonnal tudjanak kommunikálni.
A BKV az Index hétfői cikkére reagálva közleményben magyarázta, hogy miért döntött ismét egy saját URH rádiórendszer kiépítése mellett a kék metró kommunikációs hálózatának teljes cseréjekor annak ellenére, hogy a Kőbánya-Kispest és Újpest közötti vonalon már rég működik a katasztrófa-elhárítás által használt EDR rendszer. Az EDR a polgári GSM telefonhálózatokhoz hasonlóan, de azoktól függetlenül működő, kifejezetten az állami szervek, többek között a rendőrség, tűzoltóság, mentők számára létrehozott digitális kommunikációs rendszer, amelyhez jelenleg 42 ezer felhasználó kapcsolódhat az országban.
A BKV szerint az EDR rendszerében céges külső felhasználóként alacsonyabb prioritási szintre kerülnének, ami azt eredményezné, hogy kritikus időszakokban, amikor például a tűzoltók is akcióban vannak, a vállalat emberei számára jelentősen növekedne a hívásvárakoztatás ideje, amely a metró üzemvitelében jelentős emelné biztonsági kockázatok szintjét.
Az M3 vonalán közel 300 felhasználóval kell számolni, ami azt eredményezné, hogy az EDR-t működtető Pro-M Zrt. a hálózatfelügyeleti díjon felül készülékszámtól függően előfizetési díjat is felszámolna, azaz a BKV-nak havonta kellene használati díjat fizetni. A közlekedési cég szerint ezt figyelembe véve nem igaz az, hogy ingyenes lenne a BKV számára az EDR-be való belépés.