Káosz közepette indult az utolsó Venezia

2011.12.11. 12:55

Ahogy az Indóház részletesen megírta, elsősorban az olasz vasút hozzáállása miatt a december 11-i menetrendváltással megszűnt a Budapest és Velence között közlekedő éjszakai vonat, a Venezia EuroNight. Azonban a sok vasútvállalatot, több ország jogrendjét érintő változás az utolsó pillanatokban, kapkodva született meg, így a különböző nyomtatott és internetes menetrendbekbe is sokszor hamis adatok kerültek.

Szeletekben

Az Indóház úgy tudja, hogy a vonat négy magyar kocsiból állt, ebből kettő Keszthelyre ment, a másik kettő elvileg Gyékényesre. Végül aztán Balatonszentgyörgyön három kocsi indult Keszthely felé, és egy kocsiba terelték a Gyékényesre tartókat.

Szabó Anett, a vasúttársaság szóvivője úgy tájékoztatta az ihót, hogy a külföldre tartó utasokat időben áthelyezték a megfelelő vonatra. A Velencébe tartókat például a Bécsbe közlekedő railjetre, ahonnan csatlakozásuk lesz Olaszország felé. Így őket egy nagyon nagy kellemetlenség helyett (Este Gyékényesen nem tudnak Velence felé menni) egy kisebb (át kell szállniuk Ausztriában) érte.

De akkor hova?

A vonat indulásáig nem volt egyértelmű, hogy meddig is megy majd az utolsó Venezia, mert mindenhol más információ szerepelt. A MÁV internetes keresője, az Elvira szerint a vonat az utolsó nap Sežanáig, a szlovén–olasz határig közlekedik. Sőt, alig egy fél órával a vonat indulása előtt mailben is így tájékoztattak egy érdeklődőt.

A német vasút keresője szerint viszont csak Savski Marofig, a horvát–szlovén határig ment az EN 440, tehát Szlovéniába se lépett be.

Erre rátett még egy lapáttal az olasz menetrendi kereső. Itt megvehettük a jegyünket 2011. december 10-én Budapest-Keleti pályaudvarról 17:05-kor induló EN440 Venezia Euronight vonatra egészen a Santa Lucia pályaudvarig.

A vonat szombaton azonban már Magyarország területét sem hagyta el.

A végállomás tehát Gyékényes volt.