Megszüntetné a Tarlós által létrehozott BKK-t Rogán

2012.02.01. 16:04
Drágán működik, és a BKV pénzügyi helyzetének megoldásában nem tudott érdemi eredményeket felmutatni a Budapesti Közlekedési Központ, ezért érdemes lenne megfontolni a megszüntetését, ezt Rogán Antal javasolta néhány hete, mielőtt Tarlós István főpolgármester és közte kitört volna az útdíjháború. A főpolgármester-helyettes szerint felelős politikus nem láthat csak és kizárólag bürokratikus központot a BKK-ban.

Az Index információi szerint nem csupán a 10 ezer forintos útdíj bevezetésének terve merült fel a fővárosi politikusok fejében, amikor a BKV 70 milliárdos adósságának rendezéséről tárgyaltak.

Úgy tudjuk, hogy Rogán Antal, V. kerületi polgármester – még az útdíjterv nyilvánosságra kerülése előtt – szűk körben azt is felvetette, hogy az ügy érdekében érdemes lenne megfontolni a Tarlós István hivatalba lépése után létrehozott Budapesti Közlekedési Központ Zrt. feláldozását is. Rogán érvelése szerint a Vitézy Dávid vezetésével működő BKK egy újabb bürokratikus központtá nőtte ki magát, sok pénzt emészt fel, de az elmúlt másfél évben valójában nem tudott úrrá lenni a BKV gondjain.

D KOS20100409008
Fotó: Koszticsák Szilárd

A külföldön tartózkodó Rogán Antalt kerületi titkárságán keresztül értük el. A polgármester nem cáfolta, hogy felvetette a BKK megszüntetését.

„Az, hogy Rogán Antal mondott-e egyáltalán olyat a BKK-ról, amit egyesek állítanak, sincs módom ellenőrizni, én csak azt tudom, hogy eddig a fővárosi közgyűlésben mind a BKK alapításának tervét, mind a szervezet valamennyi előterjesztését megszavazta” – ezt György István főpolgármester-helyettes nyilatkozta az Indexnek. György szerint felelősen gondolkodó fővárosi politikus nem állíthatja, hogy a BKK Zrt. bürokratikus központ lenne, hiszen mintegy 50 milliárd forint összértékű uniós fejlesztési támogatást szerzett a főváros számára, és számos beruházás megvalósításán dolgozik. György szerint a BKK-nak köszönhető mintegy két tucat, az előző ciklusból válsághelyzetben itt hagyott projekt megmentése is, többek között a Budapest Szíve 4 milliárd forintos és a Margit híd 6 milliárd forintos uniós támogatása múlott a szervezet beavatkozásán.

Az Index információi szerint a BKK Zrt. jelenleg 9 milliárd forintos éves költségvetéssel működik. A keretbe azonban az FKF Zrt-től átvett közútfenntartási feladatokra szánt 6 milliárd is beletartozik, valamint itt könyvelik a parkolási, teherautó behajtási díjakat és a taxidroszt-üzemeltetést.

Tarlós és Rogán között a hét elején alakult ki nyílt vita, miután a főpolgármester nyilvánosságra hozta az útdíj bevezetésével kapcsolatos javaslatot. A főpolgármester a már a javaslat bejelentéskor Rogánra tolta a felelősséget, Rogán szerint viszont a felvetés Tarlós és a BKK oldaláról érkezett.