Még összeomlani se tudnak

2012.02.03. 09:36

Egyre indulatosabb levelek érkeznek szerkesztőségünkbe a Malév pórul járt utasaitól. A legtöbben az utastájékoztatást kifogásolják, ami hagy maga után kívánnivalót. Például a Malév hivatalos weboldala reggel óta elérhetetlen, illetve az odalátogatókat egy kizárólag magyarul olvasható közleményben tájékoztatják arról, hogy péntek reggel hatkor leállt a légitársaság "üzemszerű működése".

A szűkszavú tájékoztatóban Limburger Lóránt vezérigazgató sajnálkozik a történtek miatt.

Hasznos felvilágosítást viszont keveset kaphatnak a magyarul is tudó utasok. A közleményben két információs számot adnak meg, a Magyarországról hívható 06-40-212121-est, lletve a külföldről hívható +36-1-802-11-11-est, ám ezeket olvasóink tájékoztatása szerint senki sem veszi fel.

"Nekünk Athénba van mára két jegyünk, délben indultunk volna, fogalmunk sincs, hogy kimenjünk-e a reptérre, van-e esély másik járatra, lemondjuk-e a szállásunkat, telefonon 7:20 óta próbálom hívni őket, nem elérhetőek" - írta egyikük. "egyik családtagom stuttgarti repülőjegye mára van foglalva a malévnál, esti indulással Budapestről. A malév által megadott mindkét információs telefonszám (külföldről hívható egyszerűen nem él, a magyarországról hívható folyamatosan foglalt) elérhetetlen" - írta egy másik olvasónk.

Azok sincsenek könnyebb helyzetben, akik a külföldi reptereken próbálnak tájékozódni. Egy Athénban rekedt, a délután négykor Budapestre induló járatra váró utasa sikertelen telefonálgatást megunva a reptérre ment, ahol csak annyit mondtak neki, hogy a Malév képviselője délután egykor érkezik, és "majd mond valamit". "Mivel reggel óta nem működik a társaság, szerintem szépen fokozatosan haza lehetne küldeni az utasokat más járatokkal, de így majd egyszerre kell gondoskodni 200 utasról. Nem látom benne a szervezettséget" - írta.

Még kevesebb információval szolgálnak az érvényes menetjeggyel rendelkező vagy külföldön rekedt utasok számára. A közlemény szerint azok jogosultak segítségnyújtásra, akik jegyüket a leállást megelőző napon vásárolták meg, és az a következő három napra szól, illetve azoknak, akik a leállást megelőzően utaztak külföldre, és a visszaútra szóló jegyük február 29-ig érvényes.
Hogy a többiek mit tegyenek, arról a weboldalon nincs információ.

A kommunikáció kiforrottságára jellemző, hogy a légitársaság reggel nyolc órára a Lurdy-házba hívott össze sajtótájékoztatót, amire a meghívókat fél nyolckor küldték csak el.