Jolán
2 °C
4 °C

Még összeomlani se tudnak

2012.02.03. 09:36

Egyre indulatosabb levelek érkeznek szerkesztőségünkbe a Malév pórul járt utasaitól. A legtöbben az utastájékoztatást kifogásolják, ami hagy maga után kívánnivalót. Például a Malév hivatalos weboldala reggel óta elérhetetlen, illetve az odalátogatókat egy kizárólag magyarul olvasható közleményben tájékoztatják arról, hogy péntek reggel hatkor leállt a légitársaság "üzemszerű működése".

A szűkszavú tájékoztatóban Limburger Lóránt vezérigazgató sajnálkozik a történtek miatt.

Hasznos felvilágosítást viszont keveset kaphatnak a magyarul is tudó utasok. A közleményben két információs számot adnak meg, a Magyarországról hívható 06-40-212121-est, lletve a külföldről hívható +36-1-802-11-11-est, ám ezeket olvasóink tájékoztatása szerint senki sem veszi fel.

"Nekünk Athénba van mára két jegyünk, délben indultunk volna, fogalmunk sincs, hogy kimenjünk-e a reptérre, van-e esély másik járatra, lemondjuk-e a szállásunkat, telefonon 7:20 óta próbálom hívni őket, nem elérhetőek" - írta egyikük. "egyik családtagom stuttgarti repülőjegye mára van foglalva a malévnál, esti indulással Budapestről. A malév által megadott mindkét információs telefonszám (külföldről hívható egyszerűen nem él, a magyarországról hívható folyamatosan foglalt) elérhetetlen" - írta egy másik olvasónk.

Azok sincsenek könnyebb helyzetben, akik a külföldi reptereken próbálnak tájékozódni. Egy Athénban rekedt, a délután négykor Budapestre induló járatra váró utasa sikertelen telefonálgatást megunva a reptérre ment, ahol csak annyit mondtak neki, hogy a Malév képviselője délután egykor érkezik, és "majd mond valamit". "Mivel reggel óta nem működik a társaság, szerintem szépen fokozatosan haza lehetne küldeni az utasokat más járatokkal, de így majd egyszerre kell gondoskodni 200 utasról. Nem látom benne a szervezettséget" - írta.

Még kevesebb információval szolgálnak az érvényes menetjeggyel rendelkező vagy külföldön rekedt utasok számára. A közlemény szerint azok jogosultak segítségnyújtásra, akik jegyüket a leállást megelőző napon vásárolták meg, és az a következő három napra szól, illetve azoknak, akik a leállást megelőzően utaztak külföldre, és a visszaútra szóló jegyük február 29-ig érvényes.
Hogy a többiek mit tegyenek, arról a weboldalon nincs információ.

A kommunikáció kiforrottságára jellemző, hogy a légitársaság reggel nyolc órára a Lurdy-házba hívott össze sajtótájékoztatót, amire a meghívókat fél nyolckor küldték csak el.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?