János, Pál
19 °C
34 °C
Index - In English In English Eng

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

10 hónapra leáll az esztergomi vasút

2012.03.19. 21:00

Megkötötte a Pilisvörösvár-Esztergom közötti vasúvonal felújítási munkáira vonatkozó szerződéseket a NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.), a munka miatt két lépésben vezetnek be vágányzárat. Június 16-tól október 30-ig nem járnak majd a vonatok Pilisvörösvár és Esztergom között, de Pilisvörösvár és Piliscsaba között egészen 2013 március 31-ig nem lesz vasúti közlekedés. Azaz a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszán, a naponta jelenleg is 14 000 utast kiszolgáló Budapest – Esztergom vonalon egyes szakaszokon tíz hónapig részben busszal kell majd közlekedni.

A Volán és a MÁV menetrendjeinek összehasonlításából egyébként az látszik, hogy Pilisvörösvár és Esztergom között a busz picivel gyorsabb – egyes járatok akár 42 perc alatt teljesítik a távot a menetrend szerint, míg a vasút rekordja pár perccel több ennél. Az Esztergom-Budapest távon már nagyobb a busz előnye, 1 óra 15 perc áll szemben a vasút 1 óra 28-as jellemző idejével. Igaz, a buszok csak Árpád hídi állomásra, míg a vonatok a Nyugatiba hozzák az utasokat, és arra is számítani lehet, hogy az egyébként is leterhelt 10-es úton várhatóan nő majd menetidő, ha kiesik a vasút.


Nagyobb térképre váltás

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. Két közbeszerzést írtak ki, az eredményeket már decemberben kihirdették. A Pilisvörösvár és Piliscsaba közötti vonalszakasz kivitelezője a Szemafor Konzorcium (Vezető tag: A-Híd Építő Zrt., tagjai: Vasútépítők Kft., H.F. Wiebe GmbH & Co. KG - szerződéses ár: 10.408.018.051 ‚-Ft + Áfa), a Piliscsaba és Esztergom közötti vonalszakasz kivitelezője az Inflexió Konzorcium (Vezető tag: Vasútépítők Kft., tagjai: H.F. Wiebe GmbH & Co. KG, A-Híd Építő Zrt. - szerződéses ár: 8.753.943.093,- Ft + Áfa).

A NIF közleménye szerint a korszerűsítés után csökkenni fog a menetidő, kiszámíthatóbb lesz a vasúti közlekedés. A megállóhelyek részleges átépítésével nő a vasúti személyszállítás színvonala, az új P+R parkolóknak köszönhetően javul a megállóhelyek elérhetősége. Pilisvörösvár és Esztergom között 32,7 km-en tervezik az egyvágányú vasúti pálya felújítást és 2 km-en forgalmi kitérőt épít a NIF Zrt. a Terranova gyár közelében. A kitérő megépítésével az egyvágányú pályán a szembejövő vonatok kikerülhetik egymást, amellyel 15 perces követési időt tesznek lehetővé vonatok között a reggeli és délutáni csúcsforgalomban. A pálya mellett alul- és felüljárókat létesítenek, átépítik az állomások peronjait, valamint összesen 11 helyszínen 848 férőhellyel P+R parkolókat építenek. Dorog állomás mellett az átszállást megkönnyítendő buszfordulót létesítenek. Piliscsaba és Esztergom között a tervezett rekonstrukciós munkálatok eredményként a sebesség a jelenlegi óránkénti 60 kilométerről 70–100 kilométeresre nő, így a teljes Pilisvörösvár – Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10 perccel rövidebb lesz a menetidő.

A korszerűbb pálya révén a zajterhelés és a porterhelés is jelentősen csökken. Összesen 58 db műtárgyat újítanak fel, a megállóhelyeken térvilágítást és szélesebb, magas peronokat telepítenek (Szabadságliget, Klotildliget és Pázmáneum megállóhelyen és Piliscsaba állomáson, valamint az újonnan létesítendő Magdolnavölgy, Pilisjászfalu, Piliscsév megállóhelyeken és Leányvár, Dorog, Esztergom-Kertváros állomásokon). A peronokon a térvilágítás mellett peronfedés is készül.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!