A szokásosnál kisebb késéssel kezdődik az ülés, Kövér László már a meghirdetett kezdés után három perccel a helyén volt.
"Ennél azért többet vártam, hiszen éppen pénteken írta a Reuters, hogy Orbán Viktorhoz hűséges üzletemberek tartják kézben az uniós források elosztását" - folytatta viszontválaszában Burány, aki arra is emlékeztetett, hogy az ország az 54. helyre csúszott vissza a korrupciós rangsorban. Zárásként fideszközeli oligarcházott.
"Az ön által elmondottakra nehéz lenne összefogottan válaszolni" - mondta Némethné, aki konkrét kérdéseket vár, amikre konkrétan válaszolhat.
"Az év elején nagy feltűnést keltett a minisztériumában egy Audi" - kezdte kérdését Karácsony Gergely, aki Nyerges Attila tanácsadói kinevezéséről kérdezte Némethnét. Nyerges az állami pályázatokon rendre nyertes Közgép tulajdonosának, Nyerges Zsoltnak a testvére. "Miért éppen az állatorvosi végzettségű Nyerges Attilát nevezte ki? Milyen konkrét feladatai vannak Nyerges Attilának? Van-e köze a közbeszerzések engedélyezéséhez? Nem gondolja, hogy összeférhetetlen, hogy a legbefolyásosabb magyar oligarcha testvére a tanácsadója?" - kérdezte.
Burány Sándor volt az első.
"Nyerges Attilával a Fejlesztési Bankban eltöltött idő alatt ismerkedtünk össze. Ebben az időszakban úgy ítéltem meg, hogy jó szervező, alkalmas arra, hogy munkámat segítse" - kezdte válaszát Némethné, amit azzal folytatott, hogy Nyerges Attila 13 éve köztisztviselő, döntési pozíciója nincs. "Az, hogy politikai tanácsadóként alkalmaztam, csak a struktúráknak köszönhető. Nem politikai tanácsokkal, hanem a kapcsolattartásban segít" - mondta. Ezután egy 34 milliárdos hitelről kezdett beszélni, ami szerinte nem is "hitel", de a banktitkot nem akarta megsérteni.
Karácsony szerint is van Nyergesnek igazgatási tapasztalata, a szolnoki állatmenhely igazgatója volt. De mert szereti az állatokat, ezt nem feszegette. Inkább a Transparency International jelentéséről beszélt, amely szerint Magyarországon eluralkodott a korrupció.
"Megbízom" - mondta gyanúsan hosszú óval Némethné - "Nyerges Attilában, megbízom a munkájában". Ezzel letudta viszontválaszát.
A címre kattintva megtekintheti a Szolnok Városi Állatotthon Alapítvány honlapját.
Figyelem: az oldal letöltés után kacag!
"Hol volt ön a Malév csődje idején?" - folytatta a szocialisták kérdéssorozatát Kovács Tibor, aki arra is kíváncsi, hogy nem tudatosan hagyták-e bedőlni a Malévot, hogy azt átjátszák egy befektetői csoportnak. A beígért közlekedési holdingról is kérdezte, és arról is, hogy hol van a miniszter, amikor a BKV jövőjéről folynak az egyeztetések. "Kérem, szóljon a környezetében ülő súgógépeknek, hogy ne zavarják a válaszadásban" - fejezte be kérdését.
"Malév kapcsán el szeretném önöknek mondani, hogy a minisztérium mindent megtett annak érdekében, hogy a légitársaságot finanszírozza" - válaszolta Némethné, aki szerint az EU döntése után nem lehetett tovább finanszírozni a társaságot. "Az azóta eltelt időszakban jól látható, hogy bár ön zsíros üzletnek titulálta a Malévban rejlő üzleti lehetőségeket, egyelőre nem tolonganak a befektetők" - mondta. Ha van érdeklődő, azzal mindenesetre tárgyalnak. "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy ha megvan a megfelelő partner, létre tudjon jönni egy budapesti központú légitársaság." A nemzeti közlekedési holding létrehozása érdekében a cégeket a vagyonkezelő kezelésébe helyezték.
"Önök két éve kormányoznak, ismerték a Malév helyzetét, ahogy más országok módszereit is" - vágott vissza Kovács. "Mit tett ön annak érdekében, hogy a Malév megmaradjon? Egyáltalán ismert volt ön előtt a menedzsment szándéka? A másik kérdésem a MÁV-ra vonatkozott, hogy ott is hasonló a forgatókönyv? Bedöntik, és ott is jönnek a magántársaságok?" - kérdezte.
"Nem készülünk arra, hogy hasonló sorsra jusson a többi közlekedési társaság" - válaszolta Némethné.
Némethné tömör válaszával véget is értek az azonnali kérdések, zárjuk közvetítésünket is. A most zajló kérdések után elsőként a tengerészek képzéséről, képesítéséről és az őrszolgálat ellátásáról szóló manilai szerződés kihirdetéséről szavaznak a képviselők, bár Magyarországnak se tengerei, se tengerjáró hajói nincsenek. Határozatban fogadják el a devizaadósság kialakulásáról, illetve a cukorügyben az elmúltnyolcévben történtekről szóló jelentéseket és döntenek a Volán reorganizációját vizsgáló bizottság felállításáról is. Elfogadják az árfolyamrögzítésről szóló törvényt, és szavazhatnak egy fontos módosító indítványról, melynek értelmében az állami nyugdíjrendszerbe most visszatérő magánnyugdíjpénztári tagok is adómentesen vehetik fel reálhozamukat. A részletekről itt olvashat bővebben>>