Leszámolás Pató Pállal
További Belföld cikkek
- Gáspár Evelin az egyik fideszes EP-képviselő asszisztenseként dolgozik
- Kocsis Máté bejelentette, hogy benyújtották az újabb gyermekvédelmi törvénycsomagot
- Magyar Péter péntekre újabb tüntetést szervez Budapesten
- Jelentős változások jöhetnek a jogosítványok megszerzésénél
- Újabb rossz hír érkezett azoknak, akik a tavaszi jó időt várják
Várbazár
Hiába a Világörökség része, a volt Ifjúsági Parkot is magába foglaló Várbazár két évtizede pusztul, miközben Medgyessy Péter pénzügyminiszterként már 1997-ben megígérte a felújítás megkezdését, de '99-ben például az előző Orbán-kormány is határozatot hozott a Várbazár felújítására. Várbazár-ügyben aktuális tervek és ígéretek most is vannak. A kormány tavaly év végén kiemelt beruházássá minősítette a 10 milliárd forintos (száz százalékos uniós támogatással tervezett) projektet, és elkészültek a terület fejlesztésének 25 évre szóló fejlesztési tervei is. Van kormánybiztos is, Zumbok Ferenc, aki a budai Várnegyed felújításáért felelős.
Zumbok épp hétfőn ígérte meg, hogy ma, azaz szerdán kihirdetik a Várbazár felújítására kiírt tervpályázat győztesét, és innentől majd felpörögnek a dolgok: júniusra meglesznek a jogerős építési engedélyek, ősszel elkezdik az építést, és 2014-ben átadják az épületegyüttest. Ha Ön szerint most már biztosan sínen van az ügy, szavazzon a Várbazárra!
Légitársaság
A Malév február 3-i leállása óta várunk arra, lesz-e új nemzeti légitársaság. Már 2010 januárjában megkapta a Fidesz azt a megvalósíthatósági tanulmányt, amely elmagyarázta, milyen feltételekkel és hogyan működtethető a visszaállamosítás után a légitársaság és világosan felhívta a figyelmet arra is: egy új cégnek a Malév-csőd másnapján el kell indulnia, különben a konkurencia rárepül a profitot termelő útvonalakra.
Amikor aztán bekövetkezett a csőd, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) nevű civil szervezet tárgyalásokat kezdett befektetői csoportokkal. Három év alatt harminc-negyven géppel rendelkező légitársaságot hoznának létre állami segítséggel. A Malért elnöke, Vécsei Mihály pont két hete, március 7-én közölte, hogy hivatalosan megkeresik a fejlesztési minisztériumot, egyeztetést kezdeményeznek a tárcával, és két héten belül várják a döntést. Ha bízik benne, hogy sikerül az egyezség, és nemsokára lesz új légitársaságunk, szavazzon erre!
Ügynökügy
Az Európai Unió volt kommunista országai közül Magyarország az utolsó, ahol még mindig nem rendezte le a kommunizmus ügynökeinek aktáiról szóló vitát az országgyűlés. Legutóbb az LMP próbálta erőltetni a dolgot, de az országgyűlés február 20-án leszavazta a javaslatukat, amely lehetővé tette volna, hogy bárki nyíltan hozzáférhessen az ügynökaktákhoz. Ehelyett Lázár János Fidesz-frakcióvezető legfrissebb ígérete szerint nyárra megalakulhat a Nemzeti Emlékezet Bizottsága nevű intézmény, amelynek a kommunista múlt feltárása lesz a feladata, és ez tesz majd javaslatot az ügynökakták feltárására is. Ha elhiszi, hogy ezzel majd gyorsan felzárkózunk a németek, a bolgárok, a románok, a csehek, a szlovákok mellé, akkor szavazzon az ügynökügyre.
Puskás-stadion
Nem is olyan régen még úgy volt, hogy a nagyon rossz állapotban lévő Puskás Ferenc Stadiont lebontják, és a bontást a tavaly október 11-én rendezett, finnek elleni labdarúgó Európa-bajnoki selejtező után elkezdik megkezdik, de kiderült, hogy nem kértek időben bontási engedélyt az illetékesek. Novemberben aztán megtárgyalta a kormány a stadionügyben készült koncepciót: a terv az volt, hogy egy 40 ezer férőhelyes - igény esetén 55 ezer férőhelyesre bővíthető -, UEFA 5-ös kategóriájú sportlétesítmény épül összesen 35 milliárd forintból. A kormányszóvivő ekkor még mindig bontásról is beszélt, megjegyezve, hogy a jelenlegi épület részeinek az elbontása körülbelül 5 milliárd forintba kerül. Stadionügyben nagyon friss a legújabb kanyar:
Orbán Viktor miniszterelnök kedden a Puskás Suzuki Kupa sorsolásán azt jelentette be, hogy 60-65 ezres új Puskás Stadion épül a régi stadion és a Papp László Sportaréna közé, és a kormány akár már a jövő héten is megszavazhatja az építését. Most már nincs szó bontásról, Orbán ezt a magyar atlétika érdekei mellett azzal is indokolta, hogy drágább a bontás, mint az építés. „A végső döntés még hátravan, de ha totóznék, fix egyesre venném, hogy a kormánytagok elfogadják a javaslatot" – biztatott mindenkit a miniszterelnök. Ugyanakkor azt is megmondta, hogy a munka ugyan hamar elkezdődhet, de az átadásra a 2014-es választásokig nem fog sor kerülni. Ha ezek után mérget venne az új Puskás-stadion biztos jövőjére, szavazzon erre!
4-es metró
Ha Demszky Gábor volt főpolgármesternek sikerült volna állnai 1998-as szavát, már lassan kilenc éve utazhatnák a 4-es metróval. A késés részben az előző Orbán-kormányon múlott, amely luxusberuházásnak minősítette a pazarlónak tartott projektet, és nem adott pénzt. Így hát 2003-ben nemhogy nem fejeződött be, de még el sem kezdődött az építkezés. 2004-ben 2008-as befejezésről beszélt Demszky, és a határidő egyre csak tolódott.
Azóta a 4-es metró felküzdötte magát a legkárosabbnak titulált EU-projektek listájára. A civil jelentésben a szakértők azt írják, hogy a 12,7 kilométer hosszú, 16 állomásos metróvonal „a rosszul felhasznált közpénzek iskolapéldája”, elsősorban a túlméretezett infrastrukturális tervezés és a hibás közbeszerzési eljárások miatt. A műszaki készültség a DBR szerint tavaly decemberben 70 százalékos volt. Az átadást utoljára 2014-re ígérte Tarlós István. Ha Ön szerint a 4-es metró végül minden mást beelőz, szavazzon erre!