Bertalan
19 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Bajnai: Budai szavai félrevezetőek

2012.04.13. 18:49

Bajnai Gordon titkársága szerint félrevezetőek és hamisak Budai Gyula kormánybiztos minapi kijelentései és az azt közlő egyes orgánumok újrafelhasznált állításai.

A titkárság egyebek között arra reagált, hogy Budai Gyula elszámoltatásért felelős kormánybiztos a Keresztény Értelmiségiek Szövetségének szerdai budapesti rendezvényén felsorolva az előző kabinet elszámoltatásban érintett és gyanúsítottá vagy vádlottá vált tagjait azt mondta: „Gyurcsány borítékolta, hogy vádlott lesz, szerintem nem jár messze az igazságtól”. A Dataplex-ügyben pedig a szálak lassan Bajnai Gordonig érnek – jegyezte meg a másik volt kormányfőről szólva.

Bajnai Gordon titkársága pénteki közleményében hangsúlyozza, hogy az adóhatóság 2010 júliusában, már az Orbán kormány idején hozott jogerős határozatában megállapította a cég által 2005 és 2010 között benyújtott bevallásokban „az adózás előtti eredmények helyességét”, azok jogszerűségét elfogadta. Szerintük az adóhatóság Dataplex-szel kapcsolatos határozata alapján adójogi szempontból ez a kérdés jogerősen és megfellebbezhetetlenül lezárult 2010 júliusában.

„Amennyiben, amint azt az újságcikk állítja, ebben az ügyben az adóhatóság saját korábbi határozatával szemben a nyomozást még mindig életben tartja, annak nem lehet más oka, mint a ránehezedő politikai nyomásgyakorlás és más célja, mint a volt miniszterelnök személyének lejáratása. Erre számos egyéb körülmény is utal, például Budai Gyula ezzel kapcsolatos szereplései vagy a témában helyreigazításokra kötelezett Magyar Nemzet tényeket figyelmen kívül hagyó újabb cikkei” – közölték.

Egy az üggyel kapcsolatos sajtóperben a Fővárosi Bíróság 2009 novemberében hozott jogerős határozatot. Ennek értelmében a Wallis Rt-t nem terhelte adófizetési kötelezettség a Dataplex eladása után, illetve a bíróság megállapította azt is, hogy Bajnai is eleget tett adófizetési kötelezettségeinek. Az ezzel kapcsolatos helyreigazítást a Magyar Nemzet 2010. január 7-én tette közzé – olvasható a közleményben.