Teréz
9 °C
24 °C
Index - In English In English Eng

Eredmények

Karácsony Gergely

Ellenzéki Összefogás
50.86% (353593 szavazat)

Tarlós István

FIDESZ-KDNP
44.1% (306608 szavazat)

Mást és máshol vertek meg, mert zsidó

2012.06.13. 14:21 Módosítva: 2012.06.13. 16:17
Nem azt a férfit mutatta be az RTL Klub híradója egy rasszista támadás áldozataként, mint akit valójában megvertek. A támadás időpontja sem stimmelt a híradásban. A nyilatkozó főrabbi is kiakadt.

Egy hetven év körüli idős férfit vertek meg származása miatt pénteken a belvárosban, adta hírül kedden az RTL Klub híradója. A riportban képi bevágással meg is mutattak egy bottal közlekedő idős férfit, aki a riporter szerint arcát és hangját nem vállalta ugyan, de elmesélte, hogy hazafelé tartott, amikor fiatalok támadtak rá, akik földre lökték és arcát ütötték ököllel, zsidó származását hangoztatták, és azért bántalmazták. A férfi helyett Fröhlich Róbert, a Dohány utcai zsinagóga főrabbija vállalta a szereplést a riportban. Fröhlich mondta el az eset körülményeit: „látták rajta, hogy zsidó, szakállal, fedett fővel, belekötöttek és végül megverték”.

Az Indexhez érkezett jelzések szerint azonban a Novák András által jegyzett riport több pontatlanságot tartalmazott. A rasszista inzultus nem a bemutatott 70 éves idős embert érte, hanem egy 58 éves férfit, és nem néhány nappal a Schweitzer József elleni támadás után, hanem mintegy másfél hónapja történt a Kertész utcában.

A pontatlanságokat megerősítette az Indexnek a híradóban szereplő Fröhlich főrabbi is. Fröhlich értetlenségének adott hangot, mert mint mondta, az interjú felvételekor az eset körülményeit tisztázták a riporterrel, a leadott anyagban mégis más szerepelt.

Kotroczó Róbert, az RTL Klub hírigazgatója az Index kérdésére elmondta, belső vizsgálatot kezdeményeztek az ügyben, mert azzal, hogy a riporter nem a sértett személyről készült vágóképeket használta a híranyag elkészítéséhez, súlyosan megsértette a csatorna vonatkozó szabályait.

„A belső vizsgálat után a riporter belátta, hogy több súlyos szakmai hibát vétett, és közös megegyezéssel távozott a csatornától” – mondta el később kérdésünkre Kotroczó, aki szerint a legsúlyosabb hiba az volt, hogy a Híradó anyagaiban soha nem használnak fel illusztrációkat, nem játszatnak újra eseményeket, mivel az nem hiteles. Ezt a szabályt az anyagot készítő riporternek is tudnia kellet volna.

A szerda esti híradóban visszatérnek az esetre, a csatorna pedig elnézést kér az érintettektől, valamint a hírt átvevő médiumoktól.