Trolimenetrend: a BKV-t okolja a BKK

2013.01.10. 10:28

A budapesti trolibuszoknak valóban nem sikerül tartani a január 1-én bevezetett új menetrendet, reagált az Index cikkére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóirodája. Állításuk szerint ugyanakkor erről a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) tehet, mert későn tájékoztatta őket az elhúzódó műszaki vizsgákról és már nem volt idő módosítani a menetrendet.

Mint arról az Index szerdán beszámolt, a forgalomból kivont szovjet Ziu-9-es trolibuszok helyére szánt alacsonypadlós MAN trolibuszok érkezése miatt új menetrendet állított össze a BKK. És mivel az új trolik kapacitása jóval nagyobb a korábbi modellekénél, több helyen nőtt meg a követési idő. Ám az új menetrendben túl optimistán számoltak a kiadható buszokkal, az Eberwaldéból vásárolt használt járművek honosítása lassan haladt, az év elején mindössze 114 bevethető trolija volt a BKV-nak a szükséges 150 helyett.

Csütörtöki közleményében a BKK is elismeri, hogy a menetrend tartása nem sikerül, ám állításuk szerint a BKV még 2012 decemberében is úgy tájékoztatta őket, hogy a tervezett kocsikiadás megvalósítható. Az elhúzódó műszaki vizsgákról elsőnek december végén tájékoztatta a BKV a BKK-t, ekkor azonban már meghirdették az új menetrendet. A közlemény szerint a BKV munkatársai jelenleg is dolgoznak a vizsgáztatás felgyorsításán és az alacsonypadlós trolibuszok mihamarabbi forgalomba állításán. És mivel a BKV az általa vállalt menetrendi kocsikiadást nem tudta tartani, a társaság vezetőinek bérezéséből levont kötbért kell fizetniük.

A BKV március elejére ígéri a problémák teljes megoldását, addig pedig a kocsihiány fokozatos megszűnését várják. Addig pedig a hiányzó trolikat a BKV egyes vonalakon más csuklós trolibuszokkal, a 83-as vonalán pedig részben autóbuszokkal pótolja. A 72-es, 77-es, 80-80A-s és a 81-es vonalakon pedig átmenetileg egyáltalán nem közlekednek alacsonypadlós trolibuszok.