Megtanítják közlekedni a gyalogosokat

2013.02.27. 12:52 Módosítva: 2013.02.27. 12:53
A személyi sérüléssel járó balesetek húsz százalékát kerékpárosok vagy gyalogosok okozzák. A rendőrség kampányt indít azért, hogy csökkenjen ez az arány.

Halmosi Zsolt országos rendőrfőkapitány-helyettes elmondta: tavaly 605-en haltak meg közlekedési balesetben, 28 százalékuk gyalogos volt. Ilyen magas értéket az utóbbi tíz évben nem tapasztaltak.

A gyalogosok és a kerékpárosok jelentős része a legalapvetőbb közlekedési ismeretekkel sem rendelkezik. Halmosi a zebrák megközelítésével kapcsolatos szabályokat külön is említette.

Ellenőrzéseket is tartanak majd a gyalogos- és kerékpáros-balesetek visszaszorításáért, de ezek elsősorban segítő jellegűek lesznek, csak másodsorban szankcionálnak. Óriásplakátokkal is fel akarják hívni a figyelmet az ilyen típusú balesetek veszélyeire.

Az idén már húsz járművezetőn kívül húsz gyalogos is életét vesztette balesetben.

A tavalyi végleges, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közölt adatokról elmondta: töretlen a közlekedésbiztonság javuló tendenciája. Míg 2011-ben 15 827 sérüléssel járó baleset történt, tavaly ez a szám 15 174 volt.

Egyaránt csökkent a halálos, a súlyos sérüléssel, illetve a könnyű sérüléssel járó balesetek száma, az utakon pedig 33 emberrel kevesebb vesztette életét tavaly, mint az azt megelőző évben. A '60-as évek elején haltak meg annyian az utakon, mint tavaly, ugyanakkor 1961-ben 90 ezer nyilvántartott autó volt az országban, míg ma 3,7 millió. A '90-es években pedig volt olyan év, amikor több mint 2400 ember vesztette életét közlekedési balesetben.

Az ittas vezetők által okozott balesetek száma nőtt 2012-ben az azt megelőző évhez képest. Mintegy 50 ittas vezetővel több okozott balesetet, ez az összes baleseten belül 10,4 százalékról 11,2 százalékra történő növekedést eredményezett. A dandártábornok továbbra is kiemelt feladatnak nevezte az ittas vezetőkkel szembeni fellépést.

Az első számú ok továbbra is a gyorshajtás, ezt követi az elsőbbség meg nem adása, a szabálytalan irányváltás, a kanyarodás szabályainak megszegése.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport