Csak Magyarországon csökken a rezsi, hirdeti a kormány

2013.03.25. 10:53

Egy újsághirdetésben a rezsicsökkentéssel reklámozza magát a kormány. A hétfői Magyar Nemzetben, a Blikkben és a Metropolban megjelent egész oldalas hirdetésen az a kérdés látható: „Melyik uniós országban csökken 10 százalékkal a rezsi idén januártól?” A háttérben több lehetséges válasz is olvasható, például: „Egy országban sem”, „Minden országban”, „Németországban”, Szlovákiában”. A fő helyen, narancssárgával szedve pedig a „Magyarországon” felirat szerepel.

A hirdetés alján részletes tájékoztató található a rezsicsökkentésről. Eszerint 2013 januárjától minden magyar háztartásban tíz százalékkal kevesebbet kell fizetni a gázért, az áramért a távhőért. „A rezsicsökkentés mérsékli a családok pénzügyi terheit, és csökkenti a pénzromlás mértékét” – zárul a szöveg. A hirdetésben a „Magyarország jobban teljesít” szlogen is olvasható, amely Orbán Viktor kormányfő februári évértékelőjén tűnt fel először.

Mint arról korábban beszámoltunk, a rezsicsökkentésre február óta a kormány a közműszámlákon is felhívja a figyelmet. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a vonatkozó rendeletnek megfelelően a számlákon „a minta szerinti színes háttérrel kiemelve kell feltüntetni az elszámolási időszakot, a fizetendő összeget és annak befizetési határidejét. A rögzített formában kell megjeleníteni azt is, hogy mennyi az energiafogyasztó megtakarítása az adott számlában elszámolt időszakban és 2013. január 1-jétől összesen.” A minta színe a Fidesz vizuális védjegyével megegyezően narancssárga.

A reklám költségeit firtató kérdésünkre a Miniszterelnökségen azt közölték, hogy egy jelenleg is érvényben lévő, közbeszerzési eljárás alapján megkötött, az I.M.G. Inter Media Group Kft.-vel létrejött szerződés adja a kampánynak a keretét. Október elején az IMF-szerződést elutasító hirdetéseket ugyancsak a cég készítette.

Az I.M.G.-t eredetileg arra szerződtették, hogy az elmúlt két és fél év kormányzati eredményeit prezentálja a lakosságnak. A kormányszóvivő még februárban jelentette be, hogy a több lépcsős tájékoztatási kampányt indítanak, amelynek a fő üzenete az lenne, hogy „Magyarország ma jobban teljesít, és nemcsak az előző kormányoknál, hanem sok európai országnál is”. Gíró-Szász András akkor azt mondta, hogy a kommunikációs kampány pontos elszámolását az akció végén teszi közzé a Miniszterelnökség.

Arra a kérdésre, hogy a reklám más újságokban is folytatódik-e, vagy csupán a kormányközeli Magyar Nemzet, a Blikk és a Metropol olvasóit célozták meg a kampánnyal, egyelőre nem kaptunk választ.

A rezsicsökkentést a kormány jelenleg az egyik legfontosabb intézkedésének tartja. A kormánypárti politikusok az elmúlt hetekben rendszeresen tartottak sajtótájékoztatókat a témában. Egyebek mellett arról is beszéltek, hogy az alaptörvény negyedik módosítása miatt azért szerveztek kormányellenes tüntetéseket, mert a rezsicsökkentés nemzetközi érdekeket sért. A Fidesz a rezsicsökkentés megvédése érdekében a múlt héten aláírásgyűjtő akcióba is kezdett.

Az Inter Media Group Kft. nyert már korábban a Fővárosi Közterület-fenntartó, a Budapesti Fesztiválközpont, a Diákhitel Központ és a Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt., a Magyar Turizmus Zrt. tenderein is, és ők végzik a Szerencsejáték Zrt. online sportfogadói oldalához kapcsolódó médiavásárlási és kreatívtervezési feladatait.

Az IMG tavaly márciusban bruttó 800 millió forint keretösszegű szerződést kötött a Miniszterelnökséggel médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére. Legutóbb pedig a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) tenderén nyerték meg a 1,5 milliárd forintos keretösszegű médiavásárlási megbízást.

Az IMG-ben 2010 nyarától szerzett többségi tulajdont Patonai Péter, aki az első Orbán-kormány idején a Magyar Fejlesztési Bank élén állt. Az Index információi szerint Patonai vezérigazgatósága idején került a pénzintézethez hitelezési igazgatónak a jelenlegi fejlesztési miniszter, Németh Lászlóné.