Indul a kátyúzási szezon

2013.04.09. 13:38 Módosítva: 2013.04.09. 13:43

Majdnem 15 milliárd forintot költött a Magyar Közút a téli üzemeltetési feladatokra november 10. és április 4. között, közölte Pécsi Norbert Sándor szóvivő.

Volt olyan időszak, amikor egyszerre csaknem hétszáz munkagép dolgozott a hóakadályok megszüntetésén. A géppark végül összesen közel 175 ezer munkaórát töltött aktívan az utakon.

Emellett a 78 üzemmérnökség 3500 dolgozója 12 órás váltásban folyamatosan látta el a hóeltakarítási, síkosság-mentesítési és kátyúzási feladatokat is. Összesen 157 ezer tonna sót, 188 ezer tonna érdesítő anyagot, 3,5 millió liter sóoldatot és 320 tonna sóoldat előállításához szükséges granulátumot használtak fel a szakemberek, ez csaknem a kétszerese egy átlagos téli szezonnak.

A nagyon csapadékos és szélsőséges időjárás miatt a 30 ezer kilométeres közúthálózaton az előző évekhez képest jóval több burkolathiba keletkezett. Az elhúzódó tél miatt a tervezettnél három héttel később tudták elkezdeni a tartós kátyúzási munkákat a társaság.

Idén csaknem 95 ezer tonna aszfaltot terveznek felhasználni a kátyúzási munkákhoz. 2012-höz képest
ez több mint 700 millió forinttal több pénzt, összesen 8,2 milliárd forintos költséget jelent.

A munkálatok első körben a főútvonalakon és a forgalmasabb útszakaszokon kezdődnek el, a balesetveszélyes kátyúkat tömik be a leggyorsabban.