Nándor
8 °C
23 °C
Index - In English In English Eng

A MyVip-vezért vitték el a Portik-ügyben

2013.05.04. 11:21 Módosítva: 2013.05.04. 11:21
Kommandósok kapták el a Portik-ügy kapcsán a Generál Média egyik vezetőjét Hódmezővásárhelyen. A cégtulajdonos testvérpár másik tagja az Index információi szerint Malajziában fejlesztet egy új network szolgáltatást, ezért egyelőre elkerülhette az őrizetbe vételt. A cég hét éve komoly támogatást kapott Lázár Jánostól, aki akkor nagyon örült, hogy segíthet.

A Magyar Nemzet szerint egy testvérpár mindkét tagját, az Index információi szerint csak az egyiket fogták el kommandósok pénteken Hódmezővásárhelyen. A H. Jánost és H. Endrét a Portik-ügyhöz kapcsolódóan keresték a rendőrök, a Generál Média cégcsoport tulajdonosaként lettek érintettek az ügyben.

30 kommandóst küldtek ki értük

Azt korábban mi is megírtuk, hogy H. Endre és H. János érdekeltségébe tartozik többek között a myvip.com, a mellesleg.hu, a love.hu, a talalka.hu, a chat.hu, a jojatek.hu, az ingatlanok.hu, a hirposta.hu, a getleman.hu, és a Gentleman Magazin. H-ék házához kedd este kivonult 30 rendőr csak H. Jánost tudták őrizetbe venni, mivel H. Endre hónapok óta nem tartózkodik Magyarországon. Az Index információi szerint H. Endre Délkelet-Ázsiában van. Üzleti érdekeltsége Malajziában fejleszti az egyik a sitetalk.com nevű network oldalt.

H. Endrének és Portik fiának 2009-ben egészen biztos volt üzleti kapcsolata a Galamb 4 Kft. adásvételekor. Ez a cég azért is érdekes, mert a Generál-csoporthoz tartozó Generál Média Sales House Kft. 2013 januárjában a fővárosi Galamb utca 4.-et jelölte meg székhelyeként. A két vállalkozás (a Generál Sales és a Galamb 4) ugyanabban a lakásában működik, írja 444.hu.

Bár H. János a delmagyar.hu-nak cáfolta, hogy Portiknak bármi köze lenne a Generál Médiához, a végelszámolás alatt álló céget a hvg.hu és a Heti Válasz is összefüggésbe hozta Portik Tamással.

Lázár János 2007-ben még örült a Generál Médiának

A H.-testvérek korábban a Lázár János vezette hódmezővásárhelyi önkormányzattal is üzleti kapcsolatban voltak. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a hódmezővásárhelyi önkormányzat 2007-ben barterszerződés keretében 600 millió darab hirdetési bannerért értékesített egy 38 millió forintra értékelt, üresen álló iskolaépületet a Generál Média Kft.-nek.

Az együttműködés a korábbi hírek szerint Lázár János akkori polgármester kezdeményezésére jött létre. A cég ellen azóta végelszámolási eljárás indult, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 64 millió forint, míg az egyik pénzintézet 60 millió forintos jelzálogjogot jegyzett be a kft. tulajdonába került egykori iskolaépületre. A szerződést 2012 novemberében megszüntette a hódmezővásárhelyi közgyűlés, a pénzügyi elszámolás a Privát Kopó szerint folyamatban van.

Lázár 2007-ben azt nyilatkozta az Indexnek: vállalja a közgyűlési döntést, amelynek ő volt az előterjesztője. Lázár szerint két vásárhelyi fiatal cégéről van szó, akik a vállalkozás központját vinnék az üresen álló iskolába. A kétemeletes ingatlant a polgármester szerint nehezen lehetne hasznosítani, sőt, így még 50-100 munkahelyet is teremt a Generál Média a városban.

A polgármester azt is hozzátette: a jövő az interneté, és különösen támogatnia kell a városnak azt a modern vállalkozást, amely a központját Hódmezővásárhelyre telepíti, illetve itt bővíti a tevékenységét. Lázár nem akarta ingyen átadni az épületet, ezért ő kérte, hogy hirdetési lehetőséget biztosítson a cég az önkormányzat számára. A város első embere is megerősítette: természetesen a hivatal nem erotikus oldalakon akar hirdetni, de a Generál Médiához tartozó más honlapok (myVIP,  Chat.hu) is nagy nézettségűek, és komoly hirdetési felületet jelentenek.

Kósát is a Portik-cégbirodalom vádolta vesztegetéssel?

Az őrizetbe vett férfi (vagy férfiak) cégének társvállalkozása a Magyar Nemzet szerint az a szintén Portik-érdekeltségű kft., amelynek székhelyén, a Budatest V. kerület Galamb utca 4. szám alatti irodában a Kósa Lajos Fidesz-alelnököt lejárató videofelvételt készítették. A kisfilmet, amiben egy férfi vesztegetéssel vádolta meg Kósa Lajost, a Híradó és a Magyar Nemzet szerint nem sokkal a 2010-es választások előtt készítették és tették fel az internetre.

A férfi saját bevallása szerint 2003-ban került Portik cégéhez, és a videó felvételekor már hét éve ott dolgozott. Az illető később azt mondta: a Nemzetbiztonsági Hivatal emberei kényszerítették a szöveg felolvasására. Kósa Lajos korábban a Kossuth Rádiónak azt mondta: a videofelvételen látható emberrel soha nem találkozott, nem is ismeri, szerinte látszik a felvételen, hogy kényszer hatására készült.