Buszon utaznak hajóról hajóra a vízituristák
Az utazási irodák a legkülönbözőbb módokon járnak el ilyen helyzetekben, amikor leállítják a hajózást, mondta lapunknak Somlóvári László a Scenic Pearl szállodahajó magyar kapitánya. Van, aki felajánlja az utasoknak, hogy kártalanítva őket, gondoskodik a hazaszállításukról, vagy opcionálisan elviszik őket egy szárazföldi körutazásra buszokkal. Van olyan megoldás is, hogy az álló hajón maradnak az utasok (amennyiben olyan kikötőhelyen sikerült megállni, ahol ki lehet jutni a partra) és onnan szerveznek csillagtúra-szerűen utakat.
"A mi társaságunk pedig azt teszi, hogy a több, teljesen azonos kialakítású luxushajóját különböző nagyvárosokban állíttatta le, olyan helyeken, ahol megoldható a be-és kiszállítás és az utasokat egyik hajóról a másikra szállítja. Így a vendégeink bejárják azokat a helyeket, amelyeket amúgy is meglátogattak volna, csak annyi a különbség, hogy többször költöznek.", mondta Somlóvári. A hajókon nem érzik a különbséget az utasok, hiszen a külső-belső formák és színek, az anyagok, a berendezések, a burkolatok, a kabinjuk száma is ugyanaz mindenhol.
Természetesen minden megoldás kényelmetlenséget jelent az utasoknak és ez az egész üzletágat hátrányosan érinti. De ez így van minden, a vízzel kapcsolatos tevékenységgel. Hatalmas károkat szenved el a vízi áruszállítás is, a folyóparti mező- és erdőgazdálkodás, a települések és azok lakossága. Tehát nem lenne etikus, ha mi csak a magunk kárain keseregnénk.