Benedek
-2 °C
14 °C

Mostantól rövidebb az M0-s

2013.08.31. 16:35 Módosítva: 2013.08.31. 22:24

Véget ért az 51-es és az M5-ös között a budapesti M0-s körgyűrű új nyomvonalon épített, 6,3 kilométeres szakaszának bővítése. Az utat átadták, az autósok mostantól több mint 75 kilométer hosszan, folyamatosan haladhatnak a körgyűrű megépült, M1-es és 11-es főút közötti szakaszán.

19475915 80777a8f4d79fb335b98971460d36da0 l
Fotó: mefi69 / Indafotó

Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár az átadón azt mondta:

a bővítés eredményeként az M0 autóút M7-M5 közötti részén jelentősen mérséklődik a torlódások és a balesetek kialakulásának veszélye. A 2x3 forgalmi sáv és egy leállósávos kialakításnak köszönhetően csökken a menetidő is. A teljes útpályát minden járműkategória díjmentesen használhatja.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője azt ígérte, hogy az M7-M5 autópályákat összekötő M0 autóút szeptember közepétől lesz nyolc sávos. A M6-51. számú főút közötti szakasz bal pályáján még végzik a befejező forgalomtechnikai munkálatokat. Ha végeznek, az M7-11. számú főút között átlagosan 100–110 km per óráva közlekedhetünk majd az M0 körgyűrűn.

19475903 ee972cb07a464524689a409db8f261bb l
Fotó: mefi69 / Indafotó

A projekt az Új Széchenyi Terv forrásaiból, az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósult meg – írta közleményében Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. Amint arról már korábban berszámoltunk, az útépítés uniós támogatásáról bő egy évvel a kormányváltás, majdnem másfél évvel az ÚSZT elindítása előtt, 2009-ben döntöttek.

Nem először adták át

Habár az útszakasz csak most készült el ténylegesen, nem először adták át. Tavaly májusban, az NFÜ már elbüszkélkedett vele egy egész oldalas Metropol-hirdetésben. Igaz, hogy az útnak már akkorra el kellett volna készülnie, hiszen a kivitelezésre kiírt közbeszerzés eredményét már 2009-ben kihirdették, sőt, az eredeti átadási határidő 2010 vége volt, de ettől még a 2012-es hirdetés valóságtartalma meglehetősen alacsony maradt.

Az átadási határidő kitolódását sorozatos véletlenek okozták. Már a tendereredmények megtámadása is hozott három hónapnyi csúszást, majd a győztes Vegyépszer csődje hátráltatta a munkálatokat. Akkor, 2010 végén úgy tűnt, hogy az átadás egy évet csúszik, végül ennél sokkal többet kellett várni arra hat kilométerre.

Az M0 déli szektorának betonburkolata egyébként egy Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épült, amely nagyobb teherbírása miatt alkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése miatt zaj szempontjából is kedvező.

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!