Volt, aki már látta működni a BKK Futárt
További Belföld cikkek
Hétfőn a vállalkozó javításokat végzett a rendszeren, az utasok ezért tapasztalhatták, hogy a hétvégén bekapcsolt közterületi kijelzők leálltak – írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az új utastájékoztató rendszerről, a Futárról. A BKK vasárnap jelentette be, hogy hétfőn tíz megállóban a kijelzők már valós adatokat mutatnak a buszok várható érkezési idejéről, de tegnapi tesztünk idején még egyik információs tábla sem működött.
A BKK azt közölte: „A nyilvános tesztüzem lényege, hogy kiszűrjék a hibákat az előtt, hogy a teljes rendszert átvennénk a vállalkozótól és élesben elindítanánk. Az éles tesztüzem ideje alatt a tegnapihoz hasonlóan még várhatóak további leállások, ahogyan a külföldön működő rendszerek tesztüzeménél is voltak. Minden ilyen tervszerű, rövid idejű leállás célja, hogy az időadatok megjelenítését pontosabbá, de általában a kijelzők működését is stabilabbá tegye, és előkészítse a valamennyi kijelzőre kiterjedő éles üzemet.″
Néhány olvasónk arról írt, hogy az eddig megszokott „Ezen a kijelzőn rövidesen járatainkkal kapcsolatos információkat olvashatnak" felirat helyett már a hétvégén is láttak kiírásokat a táblákon, de ezek nagy valószínűséggel még offline információk voltak.
A legmeglepőbb élménye annak az olvasónknak lehetett, aki ma reggel megörült annak, hogy működni látja a Kőbánya-Kispest metróvégállomásnál a Sibrik Miklósi úti felüljárónál elhelyezett információs táblát: „A dolog furcsasága, hogy a feliratok angol nyelven futottak, sajnos csak kocsiból láttam a táblákat, így nem igazán volt alkalmam elolvasni az információkat, mindenesetre érdekes, hogy nem az anyanyelvünkön jelentek meg."
„Én tegnap Újbuda-központban láttam, hogy működik a Futár, igazából egész hasznos volt, mert tudtam, hogy az 53-asra érdemes felszállnom (az fog először indulni), ha a Sasadi útig akarok menni" – írta egyik olvasónk. Abban viszont már nem volt biztos, hogy a táblán lévő infók már a Futár rendszer működését jelzik-e. Ez ugyanis egy végállomás, és onnan a buszoknak eleve a megadott időben kell elindulniuk. Ugyanerre figyelt fel egy másik olvasónk is vasárnap délután 6 óra fele Újbuda-központnál: „Az 53-as busz végállomásánál lévő Futár kijelző működött, meg is lepett. Hogy valós információ volt-e rajta vagy hülyeség, azt nem tudom".
Hasonló lehetett a helyzet a Lehel téren is, ahol Ádám már szombaton egy működő kijelzőbe futott. Készített is egy képet arról, hogy mikor jön a 115-ös busz, aztán a kép elkészítése után a busz érkezését jelző időpont hirtelen felkúszott 3-4 percre (a Futárban ez lehetséges, mert ha a busz elakad, a várható érkezési idő módosulhat).
Egy olvasónk a tapasztalatai helyett inkább a véleményét osztotta meg az egésszel kapcsolatban:„Mi az istennek kellett azokat a futárokat az 1-es villamos vonalán feltenni? Nem tudták esetleg, hogy át fogják építeni 3 héttel később a vonalat? Mert ugye most mind elkerült valahová, de nyilván erre is van valami logikus BKK-magyarázat, és én kíváncsian várom. Lehet, futja erre is abból a milliárdból, hogy csak úgy fel-le szerelgessék.″
Itt tesztelik a Futárt
Kolosy tér 29, 65, 111, 165
Erzsébet körút, Csáktornya park felé 74
Újbuda-központ, Mindszenty József bíboros tér felé 53, 150, 150E, 250
Liszt Ferenc Airport 2, Kőbánya-Kispest felé 200E
Ferihegy vasútállomás, Ferihegy 2 Airport felé 200E
Budatétény vasútállomás (Campona), buszvégállomáson 13, 13A, 113, 113A, 138, 150
Nagykovácsi, Tisza István tér, Hűvösvölgy felé 63
Ecseri út M, két buszmegálló között 181, 281
Ferihegy vasútállomás, Gubacsi út felé 166, 166A, 266
Arany János utca M, trolivégállomáson 72, 73