Szilárda
2 °C
7 °C
Index - In English In English Eng

Konzervatív lap kéri számon Cameronon az Orbánnal szembeni puhányságot

2013.10.10. 14:04

A Daily Telegraph-on közölt online jegyzet szerint David Cameron súlyos hibát vétett azzal, hogy nem kérte számon magyar kollégáján a „drákói” médiaszabályozással és az emberi jogok megsértésével kapcsolatos ügyeket.

Steven Swinford cikkében sérelmezi azt, hogy a brit miniszterelnök nem tette szóvá az Index on Censorship nevű szervezet által a „a második világháború óta a legrettenetesebb” médiaszabályzását, és azt, hogy a kormány által uralt médiahatóság be akarta záratni a legnagyobb ellenzéki rádiót, a Klub Rádiót, hogy „a kormányt támogató adóknak adja át frekvenciáját” A lépés több tízezer hallgató tiltakozását váltotta ki.

A vallásszabadsággal kapcsolatban Swinford arra emlékeztet, hogy az „ország új alkotmánya” visszavonta a vallási közösség címet 300 felekezettől, köztük muszlim, buddhista és katolikus csoportoktól is. A vezető politikai újságíró azt is megemlíti, hogy „Orbán viszonya hanyatló pályára került Németországgal”, az adok-kapokban a magyar miniszterelnök a nácikkal állította párhuzamba Angela Merkelt.

Swinford szerint Cameron ahelyett, hogy a demokratikus deficitre utaló jeleket felvetette volna az Orbánnal folytatott tárgyalásain, az európai gazdaságról és a növekedés felpörgetéséről társalgott partnerével (ami ugye az eurózónából - és ezáltal az egyre szorosabb gazdasági együttműködésből - kimaradó országokról lévén szó, uniós szinten viszonylag keveset számít)

Az írás súlyát növeli az a tény, hogy a Daily Telegraph elkötelezett konzervatív orgánumnak számít – rá is ragasztották a „Torygraph” gúnynevet –, ráadásul 550 ezres eladott példányszámával magasan veri még a Times-ot is.