2014 nyarára készül el a Kisfaludy gőzös, amit november 10-e óta építenek újjá Szegeden. Pontosabban most egy korhű másolatot készítenek, mert az eredeti hajót már 1887-ben leselejtezték. Lesz benne lapátkerék is, amit azután szerelnek majd be, hogy 3-5 méter magasságig megépítették a hajótestet – írja a szegedma.hu.
Száz utas fér majd a Kisfaludyra. Sétahajó lesz, de egyben múzeumhajó is, korhű viaszfigurákkal.
Az eredeti Kisfaludy gőzöst Széchenyi István bocsátotta vízra 1846-ban, és ez volt az első gőzhajó a Balatonon. Magyarországon készült a hajótest, viszont a gőzgépet Angliából kellett hozzá rendelni. 1849 májusában hadifoglyokat is szállítottak vele.
Néhány adat a Kisfaludyról
Besorolás: KISFALUDY/1846 típusú oldalkerekes személyszállító gőzhajó
Épült: 1846, DGT Óbudai Hajógyára, Budapest/Óbuda, HU
Legnagyobb hossz: 30 m
Legnagyobb szélesség: 12 m
Legnagyobb merülés: 0,9 m
Főgép típus: Penn compaund gőzgép
Főgép teljesítmény: 40 LE
Átépítve: 1869, Magyar Belga Gép- és Hajóépítő RT., Budapest/Újpest, HU
Elavult fatestet vastestre cserélték, eredeti kazán és gőzgép megmarad
Forrás: www.hajoregiszter.hu