Nem fizeti a közös költséget a zuglói önkormányzat

2014.02.14. 10:49
Zugló az előző ciklusra hivatkozva nem fizeti a közös költséget az önkormányzati tulajdonú lakások után. A kerületi társasházak költségvetéséből egyes becslések szerint már százmilliót meghaladó összeg hiányzik a Papcsák Ferenc vezette önkormányzat hátralékai miatt.

Hónapok óta hiába várják az önkormányzat közös költség utalásait a XIV. kerületi társasházak. Az Indexnek több vegyes tulajdonban lévő társasház képviselője is megerősítette, hogy az önkormányzat az ősszel fizetett utoljára az önkormányzati tulajdonban lévő lakások után közös költséget.

Az egyik közös képviselő szerint reklamáltak ugyan a fizetési elmaradások miatt, de a díjak továbbra sem érkeztek meg. A közös képviselő azt állítja, a ciklus folyamán rendszeresen előfordultak nagyobb késések, a társasházak által meghatározott fizetési határidőt pedig még akkor sem tartotta be a kerület, ha abban a hónapban éppen fizetni szándékozott.

A kerületi lakásállományának több mint az ötöde olyan vegyes tulajdonú társasházakban található, ahol az önkormányzatnak is havonta fizetnie kell a tulajdoni hányad szerint ráeső közös költséget, hogy a ház ki tudja egyenlíteni a víz-, villany- és szemétszámlákat. A házak képviselői nyilvánvalóan nem szívesen húznak ujjat az önkormányzattal, de Várnai László, ellenzéki önkormányzati képviselő blogja szerint így is több fizetési meghagyás érkezett a Papcsák Ferenc által irányított kerülethez.

Miközben a kerület a országosan is unikumnak számító pénzoszást rendezett a választás előtt hónapokban, karácsonyra vásárlási utalványokat adott nyugdíjasoknak, majd ingyen mozijegyeket a 18 éveseknek, nem tudta fedezni a Városgazdálkodási Zrt működését. „Novemberben még 550 millió forint működési hitelt is felvettek... bár persze azt mondták, nincs likviditási probléma” - írta Várnai.

Az ingatlangazdálkodás területén – egy, az előző ciklusból megörökölt visszás rendelet következményeként – több esetben került sor nem jogos kifizetésekre, ezért Papcsák Ferenc polgármester az ingatlangazdálkodás átalakításával egyidejűleg kezdeményezte a jegyzőnél a kifizetések tételes felülvizsgálatát. Az önkormányzat az Index kérdésére ezzel magyarázta az elmaradásokat.

A XIV. kerület sajtófőnöke szerint a napokban feltárt vizsgálat során 25 olyan lakást találtak, amelyet az önkormányzat két évvel ezelőtt értékesített, azonban továbbra is kifizették az utánuk járó közös költséget. A „kirívón magas, éves szinten mintegy 300 millió forintot” kitevő közös költség miatt indított belső vizsgálat során más visszásságok is felbukkantak: több tucat olyan ingatlant találtak, ahol a közös költségen felül víz-, szennyvíz- valamint szemétszállítási díjat is fizetett az önkormányzat.

Ezen visszásságok megszüntetése érdekében döntött a képviselő-testület arról, hogy átalakítja az ingatlangazdálkodást, mely 2014-től átkerült a jegyző feladatkörébe. A szabálytalan kifizetések feltárására, illetve a lakossági bejelentések jogszerűségének kivizsgálására egy új szervezeti egységet hoztunk létre, továbbá behajtjuk a ki nem fizetett bérleti díjakat. A kerület szerint ott, ahol a vizsgálat semmilyen problémát nem tárt fel, az önkormányzata minden esetben, pontosan és jogszerűen teljesítette, illetve teljesíti a közös költségek kifizetését.