Huba
17 °C
33 °C

Sztrájkol a baloldal legnagyobb internetes lapja

2014.03.11. 16:05 Módosítva: 2014-03-11 15:47:53
Hétfőn abbahagyta a hírszolgáltatást az Egyenlítő blog, a legolvasottabb MSZP-közeli internetes lap. A leállás oka, hogy az újságíróknak elegük lett a vezető szocialista politikusok folyamatos pressziójából, és abból, hogy csavaros politikai érdekeik miatt még a fideszes sztorik egy részét sem engedik megjelenni.

Kedves Olvasóink! Ismét türelmüket kérjük, blogunk működése átmenetileg szünetel

– ez a bejelentés fogadta hétfőn az Egyenlítő blog facebookos olvasóit.

A több mint 40 ezres Facebook-közönséggel rendelkező Egyenlítő TV most nem műszaki okokból állt le. A baloldali blog határozatlan időre szóló hírszolgáltatási stopja leginkább sajátos sztrájkként értelmezhető.

Az Index információi szerint a munkatársaknak abból lett elegük, hogy vezető budapesti szocialista politikusok rendszeresen beleszóltak a lap működésébe, és egyre erősebb nyomást gyakoroltak a lapra. Tavaly nyáron került nyilvánosságra a blog szerzőinek belső levelezése, amiből kiderült, hogy MSZP-s politikusok, többek között Török Zsolt akkori pártszóvivő adott utasításokat a blog munkatársainak. Török jelenleg a blog impresszumában mint „főparancsnok" szerepel.

Forrásaink szerint az egyenlítősők számára az volt a legfelháborítóbb, hogy az MSZP-ből érkező instrukciók az utóbbi időben már a Fideszt érintő témák megjelenését is akadályozták. Védett fideszesnek számított többek között Rogán Antal frakcióvezető és V. kerületi polgármester, Tarlós István főpolgármester, Pető György FBI-vezető. A róluk szóló cikkeknek, posztoknak különösen erős szűrőn kellett átmenniük.

A budapesti kormánypárt-ellenzék összefonódásról a párt és a munkatársak között már belső viták is zajlottak, de ezekben mindig a nyíltságot képviselők maradtak alul, mondta forrásunk. A lapnál ezek után az a vélemény alakult ki, hogy a fővárosi szocialisták hozzáállása miatt valódi kampány ki sem alakulhatott a baloldalon.

Megkerestük Németh Gábort, az Egyenlítő alapító-szerkesztőjét, ő azonban nem akarta kommentálni az Index értesüléseit.