Valami most tényleg megvalósul Budapesten

2014.07.16. 15:32

A jövő év első felében megvalósulhat az 1-es villamos átvezetése a Lágymányosi hídon

− mondta Szabadai Viktor, egykori SZDSZ-es politikus 2009-ben. És tessék, 2014 júliusa van és a Rákóczi híd budai oldalán elkezdték lerakni a síneket. Így másfél évtized után továbbépül a körgyűrű: a tervek szerint az 1-es villamos meghosszabbításával 3,2 kilométer hosszú új szakaszt építenek ki a Rákóczi híd–Szerémi út–Hengermalom út útvonalon.

Az, hogy az 1-es villamos áthaladjon a Rákóczi − egykori Lágymányosi − hídon, az a híd 1995-ös átadása óta téma. A beruházáshoz szükséges uniós támogatást azonban csak 2011-ben szerezte meg a főváros, a kivitelezési munkák pedig tavaly ősszel kezdődtek meg, amikor is a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést az 1-es villamos Puskás Ferenc Stadion és Közvágóhíd közötti szakaszának felújítására, valamint a Közvágóhíd és a Fehérvári út közötti új szakasz megépítésére. A kivitelezési szerződés nettó értéke 13 298 000 369 forint.

Az 1-es villamos meghosszabbítása átszállásmentes kapcsolatot fog teremteni Kelet-Pest, Dél-Pest és Újbuda között, valamint az 1-es és a 18-as, 41-es és 47-es villamosok között. A BKK következő 16 évre szóló grandiózus tervében célként szerepel, hogy később egészen a Kelenföld vasútállomásig meghosszabbítják az 1-es villamost. Az újonnan épülő pálya Újbudán elvileg füves burkolatú lesz.

10547799 713015008756990 4457883366019873226 o
Fotó: BKK

3,2 kilométernyi új villamosszakasz fog épülni, és a tervek szerint öt új megállóhelyet fognak kialakítani: a híd budai hídfőjében, a Nádorkerti útnál; a híd lehajtóján, a Budafoki útnál; a Szerémi úton, a Hauszmann Alajos utcánál; a Szerémi út és a Hengermalom út csomópontjában; és az ideiglenes végállomást a Hengermalom úton, a Fehérvári útnál. A Rákóczi híd mindkét végére liftet ígérnek.