Újra kell tervezni a MÁV vadiúj vonatkocsijait

2014.09.10. 07:18

Át kell tervezni a vasút új, 1,4 milliárd forintból megtervezett Intercity kocsijait, mert nem akadálymentesek, írja a Népszabadság. A MÁV azt reméli, a fejlesztésre elnyert 462 milliós EU-s támogatást nem kell visszafizetni a hiba miatt.

A hibát egy uniós ellenőrzésen találták az Intercity+ kocsik két prototípusán, amelyeket ezért a sorozatgyártás előtt újra kell tervezni és több, milliókba kerülő vizsgálatot is meg kell ismételni. Az ellenőrzés összesen kéttucat hibát talált, de ezek mindegyike került nyilvánosságra. A Népszabadság úgy tudja, a MÁV-Start szolnoki vasútjármű-javítási telephelyén legalább egy év késéssel legyártott vagonok két komoly kritikát kaptak, például kiderült, hogy az IC+ vagonok lépcsője nem felel meg a szabványnak, illetve, hogy a kocsik ajtaján nem férnek be a kerekesszékesek.

A MÁV szerint ez utóbbi nem érdemi probléma, az új másodosztályú kocsik tervezésénél ugyanis eleve nem számoltak kerekesszékkel utazókkal. A problémát nem feltétlenül a teljes vagoncsalád áttervezésével orvosolnák, ehelyett vegyes használatú kocsik kialakítására készülnek, amelyek az ígéretek szerint nemcsak a kerekesszékkel vonatra szállók, hanem a kerékpárral utazók kiszolgálására is alkalmasak lesznek.

 A MÁV a lapnak azzal védekezett, hogy a fejlesztés idején még más szabvány volt érvényben, ezért készültek el így a prototípusok, a szabályváltozás viszont elkerülte a figyelmüket. A vasúttársaság szerint az újratervezést néhány száz mérnöki órából meg lehet oldani, és az újraellenőrzések is csak néhány millió forintba kerülnek majd.



  • Hírek
  • Hírek