Gyöngyi
5 °C
14 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Új korszak nyílik a hazai KRESZ-oktatásban

2014.12.22. 18:38 Módosítva: 2014-12-22 18:59:24

Januártól a korábbinál sokkal több kérdést tartalmazó kérdésbankból kapnak feladatokat a KRESZ-vizsgázók, és a vizsgakérdések tartalma is megújul, igazodva a korszerű technológiai feltételekhez - közölte Érsek István, a Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal vezetője.

2014. december 31-ig
2014. december 31-ig

A megújult vizsgával azt szeretné elérni a hivatal, hogy az elméleti képzés ne a bemagolásról szóljon, hanem a tanuló ténylegesen szert tegyen a közlekedési ismeretekre, felkészülten kerüljön ki a forgalomba, és így javuljon a közlekedésbiztonság.

 Az új kérdésbankban nem csak a kérdések száma nagyságrendekkel több, hanem azok minősége is jobb; az elavult, több évtizedes kérdésrendszert – főleg technikai fronton – naprakész technológiákat is figyelembevevő adatbázis váltja fel.

2014. január 1-től
2014. január 1-től

A megújított vizsgarendszer a bejelentést követően azonnal hatályba lép: nincs több vizsga a régi kérdésekkel. Január 12-ig vizsgaszünet van érvényben, utána az első számonkérésen már az új kérdésekkel találkozhatnak a vizsgázók. Átállásra nincs szükség, hiszen az elméleti képzés előírt tananyaga, a vizsga követelményrendszere, a számítógépes vizsgáztatási rendszer, a kérdések megjelenítése, száma és pontozása, valamint a megoldásra rendelkezésre álló idő a vizsgán nem változik.

Az új kérdések kompatibilisek a jelenlegi számítógépes elméleti vizsgarendszerrel (SZEV), így az átállás nem jár plusz költséggel, és nem igényel hosszú adaptálási időt.

Az újítások mindhárom fő vizsgatárgyra kiterjednek (a tehergépkocsik és a nehéz pótkocsis járműszerelvények vezetői a Közlekedési alapismereteken kívül Szerkezeti és üzemeltetési alapismeretek, és egyes esetekben Munkavédelem, tűzvédelem, szállítás tárgyakból is vizsgáznak). Kikerültek az elavult kérdések, amelyeknek helyét a műszaki témakörökben a korszerű technikai megoldásokra vonatkozó kérdések veszik át (pl. menetstabilizáló rendszer, kipufogógáz-tisztító berendezések, korszerű elektromos és világítástechnikai eszközök stb.). Az alapkérdések tekintetében az eddiginél négyszer több kérdésből áll az adatbázis, a variációs lehetőségeknek köszönhetően pedig összességében mintegy tízszer több kérdés felbukkanásával számolhatunk a vizsgákon.

A kérdésadatbázis betekintésre ingyenesen, nyilvánosan hozzáférhető lesz az NKH honlapjáról, ezzel segítve a vizsgázók felkészülését illetve felkészíthetőségét.