Egyéves a 4-es metró, ilyen programmal máshol nem mernének ünnepelni

DLAPE20111008016
2015.03.28. 10:47 Módosítva: 2015.03.28. 10:57

Emlékszik még a könnyes-boldog pillanatra, amikor annyi ármány, vita, munka, és késés után, egy március 28-i reggelen elindult a 4-es metró? Egy ország ünnepelt és könnyebbült meg ezen a napon: az ötlet még 1972-ben született meg, 1991-ben írták ki az első tendert, 1996-ban készült el a megvalósíthatósági tanulmány, és 1998-ban vonult ki a kormány az egyre nagyobb hülyeségnek tűnő ötlet mögűl. 2006-ban aztán mégis elkezdődtek a munkálatok, 2009-ben kerültek először napvilágra a szerződések furcsaságai.

A sok izgalmat és kalamajkát mi sem jelzi jobban, mint hogy a költségek minden képzeletet felülmúló módon 452 milliárd forintnál álltak meg.

Természetes, hogy a főváros különleges programmal ünnepli a metró indulását:

metrópótló buszokkal.

 Március 28-án és 29-én ugyanis hatósági teszteket tartanak, a 4-es metró nem közlekedik, a teljes vonalon pótlóbuszokkal utazhat az ünneplő közönség.

A hétvégén tesztelik ugyanis a vezető nélküli szerelvényeket. Mostantól járműkísérő nélkül futnak a szerelvények. A speciális próbákra az MTI szerint a végleges használatbavételi engedély megszerzéséhez van szükség. A metrók egyébként eddig is teljesen automata üzemmódban jártak, a fülkében csak biztonsági okokból üldögélt a sofőr, de dolga csak vész esetén lett volna.

Mi ezzel a képes összeállítással emlékeztünk a 4-es metró elkészültére.