Auguszta
-7 °C
0 °C

Tarlós: 2016-ban bevezethető a dugódíj

2015.10.03. 08:57
Budapest főpolgármestere a Népszavának adott interjújában kijelentette, hogy a tömegközlekedés biztosítása nem a főváros úri passziója, és nagyon reméli, hogy Orbán Viktor segít megoldani a BKV problémáit. Az autósokat leginkább érdeklő dugódíjról azt mondta, nem akar mutogatni, de arról elődje állapodott meg, és be fogják vezetni, akár már jövőre is.

A dugódíj mértékéről Tarlós korábban azt mondta, napi 500 vagy havi 5000 forint lesz, amit az LMP alacsonynak ítélt meg, és inkább napi 700 forintban gondolkodnának. Az interjúban Tarlós az LMP-s képviselőt szorgalmas, rendes fiúnak nevezte, akinek a javaslatait tolerálja ugyan, de a döntései során nem biztos, hogy figyelembe is veszi azokat. A dugódíjat nagy problémának tartja, és kijelentette, hogy

ebben az ügyben évek óta összemosási kísérlet folyik, pedig csak elő kellene venni azt a szerződést, amit az elődöm kötött és kiderülne, az Unió ragaszkodik hozzá. A mértékéről és a zónahatárról nem egyeztek meg annak idején, ezekről nekünk kell dönteni. (…) A szerződést nem mi írtuk alá, az Unió pedig nyilván nem teljesen hülye.

Ahhoz képest, hogy Tarlós nem szeret mutogatni az elődökre, az interjúban ismét az előző városvezetés szemére hányja, hogy 2013-ra vállalták a dugódíj bevezetését, de annak feltételeit nem biztosították. Ha már itt tartott, felhozta a négyes metrót, amit elődje nem fejezett be határidőre, és megemlítette, hogy mindössze egy vagy két P+R parkolót építettek.

A dugódíj bevezetésének új, tarlósi határideje 2016 vége, illetve csak elméletben az, mert garantálni a főpolgármester sem tud semmit. Van egy olyan javaslat, mondta a Népszavának, hogy a budapesti közigazgatási határon belül lesz egy minimálisan fizetendő díj, a szó szoros értelmében vett dugódíjat pedig a belvárosban, a kiskörúti határvonalon belül kell fizetni majd, de hogy mennyit, azt nem tudni. Ez azt az érdekes kérdést vetette fel, hogy mi lesz azokkal, akik a belvárosban laknak, de nem ott dolgoznak, mire Tarlós azt mondta, hogy 

személy szerint (ezért) nem szívesen fizettetnék

de

aki kívülről bemegy a belvárosi zónába, az bátran fizethet, akár engem is ideértve.  Ez ugyanis nem kötelező. Az autót lehet P+R parkolóban hagyni és használni a tömegközlekedést, ha mindez van, és jól működik. A Belváros részleges autómentesítésének ez valóban föltétele.

A másokra mutogatástól irtózó Tarlós szerint javaslat nem az övé de kényszerhelyzetben van, így elfogadja. 

Köszönjük, hogy olvasol minket!

Ha fontos számodra a független sajtó fennmaradása, támogasd az Indexet!