Palkovics: Nem biztos, hogy egyben marad a Klik

2016.02.08. 15:28 Módosítva: 2016.02.08. 15:30

A Mandinernek már vasárnap este sikerült interjút csinálnia Palkovics Lászlóval, aki mostantól államtitkárként a felsőoktatás mellett a köznevelésért is felel. Ebből valamivel több konkrétum derül ki, mint az MTI-nek adott hétfő reggeli interjúból.

Palkovics kedden már részt vesz a Köznevelési Kerekasztalon, amit a súlyos működési problémák miatt elindult pedagógus-tiltakozási hullám miatt hívtak össze.

Az interjú főbb megállapításai: 

  • Klebelsberg-központ: Palkovics azt nem merné most egyértelműen kijelenteni, hogy egyben marad az összes iskolát irányító Klebelsberg-központ, de  egyelőre ennek ellenkezőjéről sem akart nyilatkozni. Szerinte alaposan át kell világítani az intézményfenntartó működését, de az biztos, hogy az eddigieknél több pénz kell hozzá. Szerinte több olyan probléma van, ami nem rendszerszintű, de valóban nehezen kezelhető a Klebelsberg-központ jelenlegi centralizáltsági szintjén. 
  • Pedagógusminősítés: A pedagógusok munkájának értékelésére (és önértékelésére) is szükség van, de a vállalati életből is ismert minősítő rendszert lehet, hogy túl korán vezették be a konzervatív közegű oktatásban. Az értékelés módján lehet változtatni, elemeit ki is lehet hagyni. 
  • Adminisztrációs terhek: Több olyan adminisztratív teher van az iskolákban, aminek kérdéses az értelme.   
  • Iskolaigazgatók önállósága: Az még kevés, hogy az iskolaigazgatók kapnak egy bankkártyát a kisebb javítások és beszerzések megoldására.   A kártya nem oldja meg a problémát. A folyamatot kell megváltoztatni, a kártya csak egy fizető eszköz.
  • Mindennapos testnevelésA mindennapos testnevelés feltételeinek megteremtéséhez folynak a fejlesztések, a Testnevelési Egyetem pedig olyan edzésterveket dolgoz ki, amiket tornatermek hiányában is végezni lehet. 
  • Tananyag, tanterv: A legnehezebb kérdés nem a Klik léte vagy nem léte, hanem az, hogy   öröm legyen a tanulás, a diákok elsajátítsák azokat a kompetenciákat, amelyekre szükségük van, és hogy a kerettanterv által előírt tananyagmennyiség szolgálja-e és jól szolgálja-e ezt a célt.