Ilona
17 °C
31 °C
Index - In English In English Eng

Bepipult a Századvég a vs.hu cikkétől

IMG 2563
2016.04.11. 21:07

77 ezer oldalnyi, a kormánytól kiperelt Századvég-iratot dolgozott fel a vs.hu. Hétfői cikkükből kiderül, hogy az ennek nagy részét kitevő közvélemény-kutatásokban szakmailag nonszensz, értelmezhetetlen, felesleges, ráadásul számítógéppel egy pillanat alatt előállítható oldalak tízezrei vannak. A portál szerint a tanulmányokért 4,1 milliárd forintot kapott a Századvég.

A vs.hu által megkérdezett, közvélemény-kutatások készítésében jártas, a piacot évtizedek óta ismerő szakértők harsány hahotázásban törtek ki, amikor megmutatták nekik a gyorsjelentéseket, írja a lap. A megoldást egyformán szánalmasnak, szakmailag vállalhatatlannak nevezték, akkor is, ha nemtörődömségből, és akkor is, ha – ami a valószínűbb – sima oldalszám-szaporító trükként vetette be a Századvég.

A Századvég Alapítvány szerint a kormánynak készített tanulmányairól a vs.hu portál sorozatos valótlanságokat állít. Közleményükben az áll: a vs.hu megsértette a Századvég Politikai Iskola Alapítvány és a Századvég Gazdaságkutató Zrt. jó hírnevét. 

A Századvég szerint a vs.hu hétfői cikke "szakmai szempontból is számos csúsztatást tartalmaz". Azt írták: a többi között nem igaz a cikkben közölt állítás, amely szerint a kormány négymilliárd forintot fizetett ezekért a tanulmányokért a Századvégnek, ezért a Századvég sajtó-helyreigazítási pert indít a vs.hu ellen.

Közölték: a Századvég minden esetben az előírások és a megrendelések szakmai és formai követelményeinek megfelelő anyagokat nyújtott át a teljesítései során. Egyben visszautasítják a cikk szerzőinek állításait, amelyek - mint fogalmaztak - "a legtöbb esetben a közvélemény-kutatási adatok találomra történő kiválasztásából és az összefüggések téves értelmezéséből" állnak.