Tarlós belengette, csúszhat a metrófelújítás

2016.05.10. 20:43
Akár csúszhat is a 3-as metróvonal felújításának novemberi kezdete Tarlós István főpolgármester szerint, ha a rekonstrukció ideje alatt szükségessé váló járműpótlást nem buszvásárlással, hanem szolgáltatásmegrendeléssel oldanák meg.

Tarlós Istvánt kedden a HírTV Magyarország élőben című műsorában kérdezték arról, hogy a járműpótlásról szóló döntés mennyiben befolyásolhatja a 3-as metró felújítását. A főpolgármester azt mondta, a szolgáltatási szerződés akkor jöhet szóba, ha a kormány garanciát vállal a többletköltségek megtérítése, de akkor is "lehet időbeni probléma, csúszás". Nem biztos, hogy azok a buszok ide fognak érni novemberig - jegyezte meg.

Megírtuk, hogy Tarlós jókora sallert kapott a kormánytól. A kormány ugyanis átírta a főváros Európai Beruházási Bank hitelének feltételeit: nem lehet belőle 150 pótlóbuszt venni a 3-as metró felújításának idejére. Mivel kevés a pénz, a főváros 150 helyett 110 új buszt vesz csak, a többit más vonalakról hozza át.

Tarlós István a kormányhatározatra úgy reagált: megszületett, ők tudomásul veszik, hogy nemzetgazdasági érdekre hivatkoznak, de magyar buszgyártás jelenleg nincsen

A főpolgármester kijelentette: ha a kormány ad május 31-éig garanciát, hogy az árkülönbözetet megtéríti, akkor akceptálják a kérését, ha nem, akkor egy olcsóbb, időben biztonságosabb és munkahelyeket megvédő döntést fog hozni a közgyűlés. 

Befejezettnek tekinti a vitát Fischerrel

A műsorvezető felvetette, Fischer Iván, a Budapesti Fesztiválzenekar vezetője szerint nem igaz, hogy korábbi találkozójukon jelzést kapott volna a zenekar támogatásának csökkenéséről. Tarlós István erre úgy reagált, hogy befejezettnek tekinti a vitát. Nincs miről vitatkozni, február 8-án egyértelműen megmondta neki, hogy problémák vannak a támogatás realitása körül - közölte a főpolgármester.

A római-parti védműről a Tarlós István elmondta, hogy a nyomvonalról valójában már minden hatóság döntött, a legutolsó vita már arról szól, hogy a Magyar Tudományos Akadémia észrevétele szerint a kerítések nyomvonalához minél közelebb kellene megépülnie a védműnek. Ez ellen semmi kifogásuk, csak az a probléma, hogy 1945 után mindenki oda építette a kerítést, ahova eszébe jutott - fogalmazott, hozzátéve: "alig van kerítés, amely a helyén van a közterülethez képest".